VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radiála je blíž dostavbě. Protesty však pokračují

Praha - Magistrát udělal další krok k dostavbě Radlické radiály. Do konce října zapracuje připomínky městských částí i místních iniciativ. Zbrzdit realizaci ale mohou ještě protesty lidí z Jinonic.

22.6.2016
SDÍLEJ:

Pohled na část Radlické radiály v Radlické cihelně a JinonicíchFoto: Vizualizace: Pudis & Satra & Artoo

Už několik let bojují obyvatelé Jinonic proti chystané podobě Radlické radiály. Ta má odklonit tisíce aut, která denně přijíždějí směrem od Plzně po dálnici D5 a dále míří směrem do centra. Právě jim by měla stavba nejvíce pomoci, oni ale tvrdí něco jiného.

„Jsme rádi za změny, které projektanti už dříve udělali. Pro nás je ale stále hlavním problémem plánovaná mimoúrovňová křižovatka s ulicí Řeporyjská a její napojení do Karlštejnské ulice. Myslíme si, že spuštění celé Radlické radiály nám nepřinese požadované snížení dopravy," zlobí se jinonický obyvatel František Čuba.

Mimoúrovňová křižovatka při výjezdu ze Zlíchovského tunelu u ulice Křížová.

Nespokojení obyvatelé 

Podle jeho názoru v případě dopravních problémů před vyústěním Radlické radiály poblíž Barrandovského mostu sjede řada řidičů dříve a velké dopravní zátěže se tak Jinonice opět nezbaví.

Sám v minulosti inicioval petici proti projektu, pod níž se podepsalo 490 tamních obyvatel. Přes některé úpravy se však podle něj zásadní nedostatek odstranit nepodařilo. František Čuba tvrdí, že blokovat důležitou dopravní stavbu za každou cenu nechce. Nevylučuje však, že v případě odmítnutí se o to pokusí další nespokojení obyvatelé Jinonic.

Magistrát slíbil dopracovat požadavky

Zatím je samotná realizace ještě v nedohlednu. Pražští radní včera vybrali společnost. Zakázku za téměř 7,5 milionu korun získalo sdružení společností Pudis a Satra. Ty do konce letošního října vyřídí projektovou dokumentaci tak, aby v květnu příštího roku magistrát mohl zažádat o územní rozhodnutí.

„V rámci této dokumentace, která bude dopracována v příštích třech měsících, budou vypořádány požadavky občanů, sdružení, majitelů nemovitostí, firem i připomínky dotčených městských částí," přislíbil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Naděje pro Jinonice tak ještě existuje, i když je otázkou, jak je velká. Výrazná úprava mimoúrovňové křižovatky totiž není příliš reálná.

Větší šanci na úspěch mají dílčí požadavky Prahy 5 a Prahy 13, jichž se projekt radiály úzce dotýká. Obě městské části však s protesty nepočítají, naopak záměr schvalují. „Stavbu Radlické radiály jednoznačně podporujeme, máme to i v naší koaliční smlouvě. Jde nám jen o technické řešení a připomínky k jednotlivým variantám," vysvětlil Pražskému deníku radní Prahy 5 pro dopravu Tomáš Homola.

U radiály může vzniknout parkoviště

Praha 5 uvažuje o možnosti, že by u radiály poblíž stanice metra Nové Butovice vzniklo i nové záchytné parkoviště P+R. „Nemůžeme se spoléhat na hlavní město, které bohužel rezignovalo na budování P+R parkovišť na vnějším okruhu Prahy.

mapa.

Proto se pětka rozhodla zadat studii na vybudování konkrétních P+R parkovišť na území městské části a budeme následně jednat s magistrátem, kam by bylo možné je umístit. A samozřejmě oblast budoucí křižovatky u Řeporyjské k připomínkám vybízí," prohlásil bývalý radní pro dopravu Prahy 5 a dnes opoziční zastupitel Petr Hnyk (SZ).

Kdy nakonec projekt Radlické radiály skutečně vznikne, není i kvůli protestům místních iniciativ vůbec jasné. „Až požádáme o územní rozhodnutí, můžeme se začít bavit o dalším harmonogramu. V tuto chvíli bychom jen věštili, protože nevíme, co nás ještě čeká za eskapády," dodává Dolínek.

Velmi blízko realizaci 

Radlická radiála je přes problémy stále nejblíže realizaci ze všech plánovaných velkých dopravních projektů na území Prahy. Její zamýšlená trasa je 5,5 kilometru dlouhá a více než polovina povede v tunelech. Ražený tunel Radlice bude mít 2220 metrů a hloubené tunely Jinonice a Butovice shodně 299 metrů.

Půjde o čtyřproudou komunikaci s pěti mimoúrovňovými křižovatkami. Stavba má ulevit některým přetíženým komunikacím v Praze 5 a Praze 13, například Plzeňské, Duškově, Bucharově, Radlické, Jinonické, Řeporyjské nebo Vrchlického.

Čtěte také: Projekt Radlické radiály stál přes 44 milionů, Praha přidá další 

Autor: Redakce

22.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš (vlevo) a Jaroslav Faltýnek.
9

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledkem voleb

Petr Gazdík.
5

Babiš přemlouval STAN ke spolupráci. Podle Gazdíka ale marně

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Povolební vyjednávání povedou za ANO předseda hnutí Andrej Babiš, místopředsedové Jaroslav Faltýnek, Petr Vokřál a Richard Brabec a člen předsednictva Radek Vondráček. Po jednání předsednictva to novinářům řekl Babiš. Dodal, že první schůzky se uskuteční v neděli a v pondělí. Již dříve Babiš prohlásil, že ANO je připravené jednat se všemi stranami, které se dostaly do Sněmovny. O tom, s kým by chtěl uzavřít koalici, se jednoznačně nevyjádřil.

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg označil výsledek voleb za prohru, kterou přisuzuje tomu, že strana neuhnula ze svých principů.

Přibývá krádeží drahých kol na objednávku, potvrdily pojišťovny

Hodnota ukradených kol klientů pojišťoven v Česku v letošním roce vzrostla. Častěji se kradou dražší, předem vytipované bicykly, na něž se soustředí organizované skupiny zlodějů, vyplývá z ankety ČTK mezi tuzemskými pojišťovnami.

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Obyvatelé hlavního města v minulosti hlasovali výrazně „pravicověji“ než lidé z ostatních regionů. Očekává se to i tentokrát, jak potvrdila také naše předvolební sonda. Praha je tradiční baštou pravice a liberálně orientovaných stran. Minulé parlamentní volby v roce 2013 opanovala v hlavním městě TOP 09. Hlasovalo pro ni přes 23 procent voličů, zatímco na celostátní úrovni jen 12, což stačilo na republikové čtvrté místo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení