Dosud má najeto přes 38 tisíc kilometrů svého zkušebního provozu s cestujícími. Jeho cílem je plnohodnotné otestování vozidla a nabíjecí technologie v různých provozních a zejména klimatických podmínkách.

„Řada lidí stále vnímá elektromobilitu spíše jako science fiction, ale jsem přesvědčen, že jde o technologii, které bude patřit již velmi blízká budoucnost," uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky a radní pro dopravu (ČSSD).

Systém nabíjení funguje při provozních přestávkách během dne z tramvajové trakční sítě prostřednictvím dvoupólového pantografu. Vůz je zcela bezemisní.

Strategický cíl dopravního podniku

„Rozvoj elektromobility je s ohledem na šetrnost k životnímu prostředí strategickým cílem dopravního podniku. Konkrétní kroky z hlediska případného nákupu elektrobusů budou silně závislé na získaných technických, provozních i ekonomických zkušenostech z probíhajícího zkušebního provozu," uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel dopravního podniku.

Pro nabíjení je prioritní využití stanice v obratišti Želivského. Důležitým parametrem pro zajištění optimální životnosti baterií je hlavně i noční pomalé nabíjení a balancování baterií v garáži Hostivař.

Výsledky za téměř půl roku provozu ukazují, že elektrobus je schopen zajistit celodenní výkony na běžných pražských autobusových linkách, a to i při využívání elektrického topení. Standardní dojezd elektrobusu s cestujícími se při využívání provozních přestávek pro nabíjení pohybuje v rozmezí od 265 až 350 kilometrů.

Čtěte také: Dopravní podnik testuje první elektrobus