„Lze konstatovat, že v takovém rozsahu jde o první veřejnou mezinárodní architektonickou soutěž,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Od soutěže a vítězného návrhu správa železnic očekává skloubení dostatečných provozních parametrů s urbanistickým pohledem na dané území.

„Prosadili jsme – a díky patří Správě železniční dopravní cesty – historicky první vypsání architektonické soutěže na podobu stanice nádraží Veleslavín včetně libreta na všechny další zastávky na trati z Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla,“ doplnil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

SŽDC vyhlásila architektonickou soutěž v rámci zpracování projektu tratě z Veleslavína na letiště. Celá trať by se měla za Stromovkou zanořit do tunelu a na Veleslavíně vynořit. Dál na letiště bude pokračovat na povrchu. Další architektonické soutěže SŽDC zatím nechystá, nejprve chce vyhodnotit zkušenosti z té první.