Průzkum například zjistil, že během čtyřiadvaceti hodin všedního dne se metrem přepraví bezmála jeden milion a tři sta tisíc cestujících. Někteří z nich se ovšem během dne metrem svezou vícekrát. Počet jízd se tak pohybuje kolem čísla jeden milion a pět set padesát tisíc. Oproti roku 2008 tak byl zaznamenán nárůst o více než 73 tisíc cestujících, respektive téměř 62 tisíc jízd.

Nejvíce cestujících, přibližně 530 tisíc, již tradičně využilo trasu metra C. Nejméně, zhruba 313 tisíc lidí v den sčítání jelo trasou metra A. Z trasy metra A také nejvíce cestujících, asi 106 tisíc, přestupovalo na trasy B a C. Celková míra přestupování v metru se ovšem ve srovnání s výsledky z roku 2008 snížila z předchozích 24 procent na zhruba 22 procent.

Podle průzkumu nyní lidé jízdou metrem stráví více času než před sedmi lety, i když jde pouze o minimální nárůst. Konkrétně asi deset sekund. Průměrná doba přepravy metrem činí aktuálně šestnáct minut a jedenadvacet sekund, přičemž nejdéle lidé cestují trasou metra B, nejkratší dobu pak trasou metra A. Každý cestující metrem denně projede trasu dlouhou zhruba 6,6 kilometru.

Nejvytíženější: Můstek, I. P. Pavlova, Anděl

Nejvytíženější přestupní stanicí metra byla v den průzkumu dle očekávání stanice Můstek na trase A. Celkový denní obrat zde podle výsledků činil 178 tisíc cestujících. Nejvytíženější nepřestupní stanicí pak byla I. P. Pavlova, kudy prošlo více než 102 tisíc cestujících. Stanice Anděl těsně následovala. Naopak nejméně využitou se v den průzkumu stala stanice Kolbenova, kterou 11. listopadu prošlo pouze 3601 cestujících. 

„Výsledky průzkumu nám poskytly přesné informace o přepravních vztazích v metru. Nová data umožní plánovat dopravu v metropoli v optimálním rozsahu a na základě skutečných potřeb cestujících. Výsledky nám pomohou nejen správně naplánovat například rozsahy přepravních špiček, ale stanou se i nápovědou pro chystané úpravy linkového vedení tramvají a autobusů v příštím roce," vysvětlil ředitel společnosti ROPID Petr Tomčík.

„Počet přepravených osob představuje skutečně úctyhodné číslo a potvrzuje, jak neskutečně důležité metro v Praze je. Cestování metrem je rychlé, ekologické a i díky snížení ceny ročního kuponu velmi levné. V porovnání s ježděním autem lze každý den ušetřit spoustu peněz i času, proto doufám, že bude pražské veřejné dopravě dávat před autem přednost stále více lidí. Musíme je však i nadále motivovat neustálým zvyšováním kvality přepravy," reagoval na průzkum náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).