Celková suma, kterou bude město muset na veřejnou dopravu vynaložit, dosahuje meziročního nárůstu o více než 1,56 miliardy korun. Částka zahrnuje takzvané předfinancované státní dotace, které by měly být 297,94 milionu korun.

Největší část peněz půjde dopravnímu podniku (DPP) v rámci takzvaných kompenzací. Na ně město vydá asi 16,76 miliardy korun, což je meziročně o zhruba 1,5 miliardy korun více. V příštím roce se zvýší počet odjetých kilometrů, které si město u podniku objednává. Bude to 180,229 milionu takzvaných vozokilometrů, což je o asi 5,4 milionu meziročně víc. Počet kilometrů se zvýší u metra, tramvají i autobusů.

Na příjmy v MHD má vliv koronavirová pandemie, kdy kvůli ní klesl počet jak tuzemských cestujících, tak turistů. S úbytkem cestujících je spojen propad tržeb. "Do návrhu rozpočtu na rok 2022 jsou započteny předpokládané výnosy z jízdného ve snížené výši v porovnání s plánem 2021 a výsledkem prvního pololetí 2021… Podle současné situace se predikce ztrát na tržbách pohybuje až okolo 20 až 25 procent proti roku 2019," píše se v dokumentu.

Na běžných výdajích dá město v dopravě více než 24 miliard korun. Proti letošnímu roku jsou navýšeny o dvě miliardy. V investicích to bude 8,29 miliardy korun, nejvíc peněz půjde na stavbu metra D, a to přes čtyři miliardy. V obou částech patří doprava k nejnákladnějším rozpočtovým kapitolám.

Hlavní město bude v příštím roce hospodařit s příjmy a výdaji 92,6 miliardy korun, což je meziročně více. Na investice půjde přibližně 19,68 miliardy.