„V rámci provozu jsme nezaznamenali žádné obtíže, pouze před fotbalovým utkáním na Letné byl provoz hustší, než v sobotu či dnes přes den," řekla v neděli Andrea Zoulová.

Policisté se podle mluvčí museli do tunelu vydat pouze kvůli několika nadšencům, kteří si jej chtěli zevnitř fotografovat. Někteří z nich se prý do tunelu vydali pěšky po bezpečnostních chodnících, mezi nimi byli také cizinci. „Několikrát jsme pak ještě řešili, že lidé zastavili v bezpečnostních zálivech v tunelu a chtěli si jej fotit. Okamžitě k nim vyjela hlídka a z místa je vykázala," řekla mluvčí.

Technické problémy se v rámci provozu Blanky zatím neobjevily. „Obsluha tunelu si v rámci zkušebního provozu se vším poradila, neměla žádné zásadní potíže, které by měly vliv na bezpečnost v tunelu," sdělil mluvčí ČKD Karel Samec.

Potíže měli řidiči prý pouze s dodržováním rychlosti. „Problém jim tak včera dělalo udržení rychlosti 50 km/h, projížděli Blankou totiž ještě pomaleji, asi 30 km/h, na což zareagovaly bezpečnostní systémy přesně tak, jak měly – hlásily pomalu jedoucí vozidlo v tunelu," uvedl Samec.

Zdlouhavá stavba

Šestikilometrový tunel byl zprovozněn po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.

První vozy na Letenské pláni začaly vjíždět do tunelu v sobotu ve směru od Letenského náměstí. O chvíli později se ve výjezdu vedle tramvajové smyčky na Špejcharu objevila první auta, která přijela z Pelc-Tyrolky. Tunelem by mělo denně projet na 80.000 aut, město však odhaduje, že v prvních týdnech po zprovoznění to bude kolem 50 tisíc vozů.

V souvislosti se zprovozněním tunelu posílila své hlídky městská i státní policie. Policisté a strážníci budou hlídkovat nejen u vjezdů a výjezdů z Blanky, ale v některých přilehlých ulicích, minimálně do pondělka. Dnes odpoledne zaznamenali pouze hustší provoz v souvislosti s fotbalovým utkáním, které se na Letné hrálo. „Vozidel bylo více, ale nic vážného jsme nezaznamenali," řekla Zoulová.

Stavba tunelu započala před zhruba osmi lety a otevřena měla být již v roce 2011. Stavbu ale zkomplikovaly propady půdy, technické problémy s kabely nebo soudní pře města s dodavateli. Tunel se začal budovat za exprimátora Pavla Béma (ODS).

Čtěte také: Po letech čekání se v sobotu otevřel tunel Blanka