Na pondělním jednání magistrátního finančního výboru to řekl generální ředitel dopravního podniku (DPP) Jaroslav Ďuriš. Prodloužený úsek by měl být pro cestující zprovozněn na začátku dubna.
Peníze půjdou například na provoz a mzdové náklady zaměstnanců, kteří budou na úseku pracovat. „Vozovým parkem, který máme, tento úsek pokryjeme, jedná se tedy pouze o provozní náklady," řekl Ďuriš.
V souvislosti s dubnovým zprovozněním metra do Motola seškrtala organizace Ropid některé povrchové linky v této oblasti. Úspora za jejich provoz je již zahrnuta ve vyčíslení nákladů na provoz metra A do Motola v příštím roce.
Trasa by měla být zprovozněna letos v dubnu
Na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. V současné době jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by to mělo být 24 či 25 souprav.
V prodlouženém úseku by mělo platit takzvané pásmování, to znamená, že ne všechny spoje pojedou až do Motola - stejně tak je provoz již nyní řešen v koncových úsecích trasy C nebo mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař na trase A.
Úsek by měl být zprovozněn na začátku letošního dubna. Stavba začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun, podle Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší.