VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stanice metra Prosek brzy zmodrá

PROSEK -Práce na prodlužování trasy metra C do Letňan právě vstupují do poslední čtvrtiny. Stavba začala na podzim 2004, první cestující se projedou po novém téměř pětikilometrovém úseku 1. června 2008.

23.5.2007
SDÍLEJ:

PODOBNOST S AUTOBUSOVOU ZASTÁVKOU. Takto bude vypadat povrchová část stanice metra Prosek. Na existenci metra upozorní jen prosklené přístřeškynad vstupem a kopule, kterými půjde do podzemí světlo. Foto: Vizualizace: SKANSKA CZ

Všechny nové stanice již stojí, v tunelech jsou rovněž koleje, po kterých jezdí pracovní soupravy. Nyní začali pracovníci stavitelských firem pokládat kilometry kabelů a instalovat další technologie.

Redaktoři Pražského deníku si včera mohli stanici Prosek prohlédnout. Je zatím celá šedá, brzy se však začne ladit do různých odstínů modré barvy. Celkově má působit jednoduše. Na povrchu ji lidé po dokončení poznají jen podle přístřešků pro cestující a průhledných průduchů.

Úsporná jednoduchost

V budované stanici mají pracovníci v sousčné době velmi napilno. Ve dvou směnách jich tu pracuje vždy 70 až 100. Jsou zde dvě nástupiště, podobně jako na Hlavním nádraží na trase C. Stanice má čtyři výstupy a prostorům dominují desítky vysokých sloupů. Brzy začnou práce na podhledech a další úpravy.

„Děláme vše v jednoduchém, neokázalém stylu,“ řekl Jiří Kučera, projektový manažer společnosti Skanska CZ, která má stavbu na starosti.

Základním znakem stanice metra Prosek bude prostornost a velká prosvětlenost díky průhledným kopulím na stropech vstupní haly. Jednoduchost dominuje i úpravám stanice na povrchu.

„Díky tomuto stylu jsme dosáhli úspor. Vše přijde na 1,8 miliardy korun,“ pokračoval Kučera. Jen pro srovnání připomenul, že stanice metra Ládví stála o dvě stě milionů korun více.

Kompletní práce na celém prodlužovaném úseku trasy metra z Ládví do Letňan se třemi stanicemi Střížkov, Prosek a Letňany přijde daňové poplatníky dohromady na 9,8 miliardy korun.

Prosek je kontrastem ke Střížkovu

Finální podobu začínají dostávat i prostory budoucích stanic na povrchu. „Vysadili jsme desítky stromů a keřů a upravili cesty,“ dodal Kučera. Stanice Prosek bude svou strohostí působit kontrastně ke stanici Střížkov, která je budována na opačném konci pláně. Ta vyšla z tvůrčí dílny architekta Patrika Kotase a na první pohled zaujme výraznou a zdaleka viditelnou nadzemní konstrukcí stanice. Poměrně jednoduše působí také konečná v Letňanech.

BUDOUCÍ NÁSTUPIŠTĚ. V prostorném a neobvykle prosvětleném interiéru zaujmou především vysoké sloupy.

23.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Demonstrace na Jungmanově náměstí. Ilustrační foto.

Le Penová a Wilders budou v Praze. Policie je v pohotovosti

Soudkyně Helena Králová.
AKTUALIZOVÁNO
1 10

Ministr Pelikán dočasně zprostil výkonu funkce soudkyni Královou

AKTUALIZOVÁNO

Zbytky Trojské lávky vyzvedávaly z vody vyprošťovací tanky

/VIDEO/ K torzu Trojské lávky dorazily ve čtvrtek dva vyprošťovací tanky. Z vody vyzvedávaly zbytky lávky. Ke slovu se dostaly po 17 hodině. 

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Ve stejnou chvíli zpívalo neuvěřitelných 125 tisíc lidí po celé zemi stejné vánoční koledy. Přinášíme vám speciální vydání videosouhrnu, díky kterému budete moci nasát vánoční atmosféru z mnoha míst najednou.

Příčinou pádu trojské lávky nejspíš byla systémová konstrukční chyba

Kvůli předběžnému závěru vyšetřování zavírá lávku stejné konstrukce i Nymburk. Chybějící spojení břehů mezi Trojou a Císařským ostrovem vyřeší přívoz nejspíš ještě před Vánocemi. 

EXKLUZIVNĚ

O osudu fotbalového Ďolíčku nejspíš rozhodne už zítřejší zastupitelstvo

Zastupitelé budou hlasovat o změně usnesení, která má odblokovat odkup areálu stadionu od realitní společnosti. Pokud by změna hlasováním neprošla, fotbal by na legendárním místě skončil nejspíš po konci ligové sezony. Návrh na změnu kupní smlouvy provázejí pochybnosti.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT