Silnice by měla vést ve stopě současné Komořanské ulice, která bude rozšířena. Pro její pokračování má být zčásti využita dnešní železniční trať ve směru na Vrané nad Vltavou. Železnici čeká přeložení západním směrem. Vyprojektování akce by mělo podle veřejné zakázky, jejíž vypsání dnes radní schválili, stát asi 42 milionů korun.

Přemístí se hřiště i útulek 

Městská část Praha 12 měla k záměru několik připomínek, projekt jich většinu zohlední. Radnice žádá, aby byla komunikace mezi ulicemi U Soutoku a Pražským okruhem zúžena na dva pruhy.

Současně chce také přemístit fotbalové hřiště a psí útulek, kterých se stavba dotkne. Zachovat by se měl koridor pro budoucí tramvajovou trať do Komořan.

Most se ministerstvu nezdál vhodný 

Ministerstvu dopravy na projektu původně nelíbilo, že nová mimoúrovňová křižovatka povede v těsné blízkosti křižovatky Strakonické. Nakonec ale souhlas s touto trasou vydalo. S touto variantou souhlasila už v roce 2006 i modřanská radnice.

Někteří místní obyvatelé prosazovali místo silnice most přes Vltavu u soutoku s Berounkou ke Strakonické ulici. Obávají se toho, že se kvůli silnici zvýší hluk a zhorší ovzduší. Varianta mostu se ale nezdála vhodná ministerstvu životního prostředí kvůli možnému ohrožení datového centra v komořanském zámku, které slouží v případech přírodních katastrof. Navíc prý u Vltavy žije řada ohrožených živočichů.

Čtěte také: Radní projednají opravy okolí metra a napojení Komořan na okruh