„Drážní promenáda, která ve stopě staré trati propojí vršovické nádraží se Strašnicemi, se pomalu rýsuje,“ uvedl na Twitteru Ropid.

Investice za 200 milionů korun

Do finální podoby má investice za zhruba 200 milionů ale ještě daleko, hotovo by mělo být přibližně za tři roky.

Likvidace železničního mostu přes Průběžnou ulici.
OBRAZEM: A je pryč! Starý železniční most na Zahradním Městě dělníci rozebrali

Magistrát novou promenádu nazývá „bezmotorovou páteří Vršovic a Strašnic“. Mimo jiné zde mají vzniknout dva dopravní pásy. Jeden o šířce čtyři metry (směrově rozdělený) bude sloužit cyklistům a bruslařům, druhý bude určen chodcům. Jeho šířka bude 3,2 metru a od rychlejšího pásu jej bude dělit necelý metr zeleně, tartanu nebo původní koleje.

Podél vnějších stran vzniknou ještě nezpevněné pěšiny pro milovníky chůze a běhu, kteří rádi uleví svým nohám na měkčím povrchu.

Inspirace z New Yorku a Paříže

Na vybraných místech zůstanou zachovány také památky na železniční minulost části kolejiště, osvětlovacích věží, pražců a návěstidel. Nezmizí ani historický kamenný podchod z 19. století, nýtovaný most či lávka u strašnické železniční zastávky.

Inspirací pro pražské plánovače je newyorská High Line nebo pařížská promenáda Plantée, které vznikly rovněž na bývalých železničních stavbách.

Dražní promenáda by mohla vzniknout v Praze 10. Radnice už pracuje na tom, jak by mohlo místo po nákladné revitalizaci vypadat.
Jako v New Yorku. Na opuštěné trati vznikne park a korzo s prvky železnice

Na návrhu podoby promenády spolupracuje ateliér krajinářské architektury Terra Florida, který zvítězil například v soutěži na podobu budoucího Památníku holokaustu Romů a Sintů v Letech.