Právě to místní zmiňovali nejčastěji, když se jich odborníci IPR ptali, čeho si 
v oblasti váží nejvíce. Institut na základě jejich podnětů připravil návrh možných změn 
v rámci plánované rekonstrukce, která by měla začít v roce 2018.

„Navrhujeme nové plácky s lavičkami pro posezení. Například u zastávky Břevnovský klášter, Drinopol nebo před základní školou Marjánka. Chodci se mohou těšit na novou dlažbu z tradičních pražských kostek doplněnou pásem velkoformátových dlaždic nebo na opravu místních schodišť. Právě tyto spoluvytvářejí neopakovatelnou atmosféru. Navíc zdvojnásobíme počet stromů z dnešních 100 na 208 kusů,“ upřesnil ředitel IPR Petr Hlaváček.

Velkou změnou prý bude také zasypání podchodu na Malovance. „Ten je sice nejstarší v Praze, ale chodci jej i kvůli nevábnému prostředí téměř nevyužívají a namísto něj se pro lepší komfort pěších zúží ulice do jednoho pruhu," vysvětlil zástupce Institutu.

Změna systému parkování

„Dvouproudovka je pozůstatkem opatření v průběhu stavby tunelového komplexu Blanka, když tudy dočasně jezdila všechna auta ze strahovského tunelu. To už dnes není potřeba, proto se oblast vrací do původní podoby,“ doplnil s tím, že po rekonstrukci se na Bělohorské také změní systém parkování.

Do připravovaného podzemního parkoviště přímo u Bělohorské se totiž vejde dalších 120 aut, a tak si mohli autoři návrhu dovolit omezit parkovací místa na povrchu o 52. Z toho půlka je ve prospěch vytvoření nových zásobovacích stání a nových míst pro přecházení. Celkově prý na Bělohorské přibude téměř sedm desítek parkovacích míst.

Čtěte také: Bělohorská ulice projde za dva roky rekonstrukcí