U poslední jmenované začne zároveň se zahájením provozu podzemky sloužit automobilistům největší záchytné parkoviště v Praze s téměř devíti stovkami stání pro auta. Ke stanici se díky její poloze v blízkosti výpadovky na dálnici D8 dostanou řidiči bez rizika nepříjemného zdržení v koloně. Při koupi lístku na MHD budou moci nechat auto na parkovišti celý den.

Méně linek, častější intervaly

Vedle parkoviště a hned u ústí stanice bude stát autobusový terminál. „Povede k němu až třicet autobusových linek, pražských, ale i příměstských z Kostelce, Brandýsa, Měšice a dalších měst a obcí,“ řekl Deníku Pavel Procházka z organizace Regionální organizátor pražské integrované dopravy.

Většina příměstských linek, které mají nyní konečnou na metru Vysočanská, pojedou nově jen do Letňan. Ne však všechny. „Právě vytipováváme linky, které k metru B povedou i nadále. Nechceme lidem dopravu zbytečně komplikovat, což by u některých linek nastalo,“ pokračoval Procházka, podle kterého právě probíhají finální jednání mezi Ropidem, dopravním podnikem i jednotlivými městskými částmi o tom, jak konkrétně zprovoznění metra ovlivní autobusové linky. Výsledky zveřejní Deník jako první v průběhu prosince.

„Dojde k optimalizaci a zjednodušení linek autobusů, které se dnes někde zbytečně překrývají. Chceme méně linek, ale zato častější interval,“ dodal Procházka, který ujistil, že se lidé nemusejí při rušení některých autobusů bát přerušení stávajících linek, které nesouvisejí s metrem.

Pro letňanské speciální linka

Stanici Letňany využijí nejen přespolní, ale také návštěvníci tamějších veletrhů. Kvůli očekávaným nárazovým návalům davů návštěvníků je nástupiště široké patnáct metrů, což je o pět metrů více než u ostatních stanic.

Metro bude sloužit i obyvatelům Letňan, i když ti dlouho kritizovali nepraktickou velkou vzdálenost stanice od jejich městské části.

Deníku se podařilo zjistit, že zástupci Letňan se snaží zajistit autobusovou linku, která by letňanské k metru dovezla. Existují dvě varianty. „Buď to bude mikrobus jedoucí po okružní trase, což dobře funguje například na Karlově, anebo zákaznický autobus nedalekého TesKa,“ řekl Deníku místostarosta Prahy 18 David Kolínský.