Tramvaje do Modřan v současné době končí na smyčce Sídliště Modřany. Nová trať by měla být nejprve provizorně ukončená v Novodvorské ulici a po výstavbě metra D ke stanici Libuš. Celkem bude trať prodloužená o 1,9 kilometru a bude mít čtyři nové zastávky.

Čtěte také: Pražského povstání se dočká terminálu MHD

Platné územní rozhodnutí je prvním krokem pro stavbu trati 

Stavba první etapy zabere zhruba 14 měsíců. „Mnohem více času zabere administrativní přípravná fáze, započatá vloni v únoru. Rádi bychom ještě letos získali územní rozhodnutí. Už jsme také zahájili jednání s majiteli dotčených pozemků, protože právě ta bývají nejnáročnější," uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. Část peněz na stavbu chce dopravní podnik získat z evropského Operačního fondu Doprava.

Platné územní rozhodnutí je prvním krokem pro stavbu trati. V procesu, který jeho vydání předchází, se k projektu budou vyjadřovat samosprávy, orgány ochrany životního prostřední nebo místní sdužení. Poté následuje proces vydání stavebního povolení.

Trať povede po hranici přírodního parku Modřanská rokle 

S vybudováním tramvajové trati se počítalo už při stavbě sídliště Libuš. První studii město pořídilo v roce 2011, o pět let později začalo tramvajovou trať projektovat. V únoru úřady rozhodly, že stavba nepotřebuje podrobnější posudek vlivu na životní prostředí.

Žádala o něj Česká inspekce životního prostředí, protože trať povede po hranici přírodního parku Modřanská rokle - Cholupice. Navíc se má pokácet 281 stromů a 122 keřů. V plánu je vysázení aleje se 78 stromy a více než 30 tisíc keřů. Úřad námitky zamítl s tím, že může v územním rozhodnutí nařídit novou výsadbu.