VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodejce slíbil ptačí zpěv, místo něho mají přijet bagry

Stodůlky - Nad Motolským hájem má vyrůst komplex se 150 byty. Developerovi však chybí platné územní rozhodnutí. A místním se projekt nelíbí.

2.11.2010 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Na jedné straně láká prodejce ke koupi bytů v již postavených domech Nad Motolským hájem ve Stodůlkách na klid od přetížené dopravy a klidná rána s probouzením ptačím zpěvem, zároveň chce ale developerská firma Daramis Group v těsném sousedství začít s rozsáhlou výstavbou druhého komplexu bytových a kancelářských budov.

Přitom projektu chybí platné územní rozhodnutí.

Ani první kolo výstavby v této lokalitě se neobešlo bez kontroverzí. Navzdory protestům místních zde developer postavil ve vilové zástavbě tři domy o pěti a šesti patrech.

Nyní zde plánuje další komplex budov, a to nejen proti vůli zdejších obyvatel, ale i radnice, která dosud rozhodnutí nevydala.

„V této obytné zóně je vhodná výstavba do výše maximálně čtyř pater. Na přistěhování dalších několika set lidí navíc ani není připravená doprava,“ popsal hlavní problémy Petr Kučera z Občanského sdružení Motolský ordovik.

Územní rozhodnutí, které se na stavbu druhého komplexu budov vztahovalo, bylo vydáno v roce 2006. Protože však stavba nebyla do dvou let zahájena, v roce 2008 pozbylo platnosti. Na místě vyrostla pouze malá stavba na rozvod dešťové kanalizace, která byla nutná ke kolaudaci prvního bytového komplexu. I přes propadnutí platnosti rozhodnutí developer chce stavbu uskutečnit.

„Územní rozhodnutí vydané pro projekt je platné a v souladu se stavebním zákonem,“ řekl k tomu projektový manažer Daramis Group Jiří Bríštěla.

Výstavba za každou cenu?

Prošlé územní rozhodnutí však není jedinou komplikací výstavby komplexu Nad Motolským hájem II. Zahájení prací zablokoval i úřad Městské části Praha 13.

„Probíhající stavební řízení bylo přerušeno, a protože investor nedoložil všechny potřebné podklady, bude s největší pravděpodobností i zastaveno,“ vyjádřil se k plánované výstavbě tiskový mluvčí Prahy 13 Samuel Truschka.

Když developer u místního stavebního úřadu nepochodil, rozhodl se obrátit na autorizovaného inspektora, který může vést tak zvané zkrácené stavební řízení. Developer se tak vyhne podání žádosti o stavební povolení a stavbu pak úřadu pouze ohlásí.

Osoba Milana Teigisera, autorizovaného inspektora, jehož developer požádal o vydáni certifikátu a tedy stavebního povolení, se již v minulosti několikrát objevila v médiích v souvislosti s některými spornými stavbami. Vydal například certifikát schvalující výstavbu parkoviště a ubytoven na místě borovicového háje v Brně – Líšni, či povolení hobbymarketu Bauhaus v Brně – Ivanovicích, které bylo v rozporu s územním plánem. V obou případech na něj byla podána žaloba.

Fakt, že obyvatelé Stodůlek proti výstavbě protestují, Milanu Teigiserovi nevadí. „Já tam nebydlím, a tak názor místní veřejnosti neznám. Nemám zájem obcházet lidi, zvonit na ně a ptát se na jejich názory. Jsem v kontaktu jen s občanskými sdruženími,“ vyjádřil se k situaci Teigiser.

„Téměř před měsícem jsme předali autorizovanému inspektorovi námitky do zkráceného stavebního řízení. Zatím na ně nereagoval,“ dodal k tomu Kučera.

Neshody na druhou

Spory ohledně výstavby už doprovázely i první komplex Nad Motolským hájem. Kvůli dodatečné změně stavebního povolení sahaly budovy o několik pater výš, než bylo původně v plánu. Před dokončením stavby v roce 2008 pak Ministerstvo pro místní rozvoj vyhovělo stížnosti a zrušilo stavební povolení, takže byla oddálena kolaudace i nastěhování nových majitelů bytů. Stavební odbor nakonec v říjnu 2008 vydal dodatečné povolení.

Jak se staví u Motolského háje?

Komplex Nad Motolským hájem se nachází v ulici Za Mototechnou v Praze 5.
Za výstavbou stála od léta 2007 do jara 2008 developerská firma Daramis Group, v současnosti je na prodej poslední byt v jednom ze tří objektů.
V sousedství je plánován druhý komplex, kde by mělo být kolem 150 bytů a 2180 metrů čtverečních kancelářských prostor.
Stavba komplexu Nad Motolským hájem II. měla být zahájena v roce 2008. V současnosti ji brzdí fakt, že developer nedodal všechny podklady.

Autor: Michaela Koubová

2.11.2010 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ke zbytkům trojské lávky dorazily dva vyprošťovací tanky hasičů.
AKTUALIZOVÁNO
2

K torzu Trojské lávky dorazily vyprošťovací tanky

Videosouhrn Deníku – středa 13. prosince 2017

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Příčinou pádu trojské lávky nejspíš byla systémová konstrukční chyba

Kvůli předběžnému závěru vyšetřování zavírá lávku stejné konstrukce i Nymburk. Chybějící spojení břehů mezi Trojou a Císařským ostrovem vyřeší přívoz nejspíš ještě před Vánocemi. 

EXKLUZIVNĚ

O osudu fotbalového Ďolíčku nejspíš rozhodne už zítřejší zastupitelstvo

Zastupitelé budou hlasovat o změně usnesení, která má odblokovat odkup areálu stadionu od realitní společnosti. Pokud by změna hlasováním neprošla, fotbal by na legendárním místě skončil nejspíš po konci ligové sezony. Návrh na změnu kupní smlouvy provázejí pochybnosti.

Magistrát podal trestní oznámení kvůli zřícené lávce v Troji

Kauza zřícené lávky v Troji má další pokračování. Praha zastoupená ředitelkou magistrátu Martinou Děvěrovou podala trestní oznámení na neznámého pachatele s podezřením, že by mohlo jít o trestný čin z nedbalosti. 

Jako devět Václaváků: U Prahy vznikne obří komerční zóna

U dálnice D1, ve směru na Brno, má v budoucnosti vzniknout území pro nové obchody a hypermarket o velikosti 39 hektarů. Jen pro představu. Na území by se vešlo necelých devět Václavských náměstí. V úterý o tom informoval server E15.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT