„V tomto úseku je nejvyšší traťová rychlost 30 kilometrů za hodinu,“ sdělil Deníku Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Její zaměstnanci i kriminalisté v současnosti zkoumají příčiny tragické nehody, při které za nejasných okolností zemřel řidič tramvaje typu T6, tedy té ze souprav, která náraz způsobila.

„Nařízeny jsou komisionální prohlídky, které mají zjistit, z jakého důvodu tramvaj nebrzdila. Případně jak dlouho jela bez zastavení a zda vůz náhodou neměl problémy s brzdami,“ vysvětlil Drápal. Zkoušky budou provedeny na obou tramvajových soupravách.

Z nehody je patrné, že souprava typu T14 zvaná Porsche nehodu přečkala bez masivních škod, zatímco tramvaj, která do ní nabourala, je skoro na odpis. „Škoda se vyšplhala na dvacet milionů korun,“ dodal Drápal s tím, že toto číslo mnohonásobně překonalo i ztráty, ke kterým dojde při nehodách na kolejovém provozu za celý rok.

40 střetů za rok

V metropoli ročně dojde asi ke 40 střetům mezi tramvajovými soupravami. Podle drážní inspekce má v metropoli relativně nový typ soupravy Porsche mnohem přísnější bezpečnostní limity, proto z nárazu vyšel lépe.

Vyšetřovatelům by nejvíce pomohlo, kdyby měli k ruce závěry soudní pitvy. Podle Jany Rösslerové, mluvčí pražské policie, budou výsledky nařízené soudní pitvy nejdříve příští týden.

Další z vyšetřovacích verzí vychází z toho, že se šestatřicetiletému řidiči tramvaje číslo 20 udělalo špatně. Svědkové nehody to uvedli ve svých výpovědích.

Nehoda s tragickými následky se stala v pondělí v 06.13 v zastávce Kotlářka ve směru do centra.

Tramvaj číslo 20 zezadu narazila do tramvaje číslo 14. Provoz byl na několik hodin ochromen, soupravy do sebe byly zaklíněné a musel je uvolnit jeřáb.

Více čtěte ZDE