Mosty se podle norem dělí do sedmi stupňů, které klasifikují stav nosných konstrukcí. Z dokumentu TSK vyplynulo, že v pátém až sedmém stupni je na území české metropole přesně 136 mostů z celkových sedmi set, které má TSK ve správě.

Petr Dolínek.
Petr Dolínek: Péči o mosty jsme nezanedbali. Stála zhruba miliardu a čtvrt

Pražské mosty. Infografika. Zdroj: Redakce

Oprava železničních lávek 

Do nejvyššího sedmého stupně, který znamená havarijní stav, jsou nyní zařazeny tři, dnes již uzavřené objekty. Je to jižní i severní lávka na železničním mostě na Výtoni a lávka u stanice metra linky B Nové Butovice.

Oprava železničních lávek se měla původně uskutečnit v tomto a příštím roce. Podle ředitele TSK se ale nyní vedou jednání o tom, že by se obě otevřely už letos.

Deník s vámi - Setkání s primátorkou v rezidenci primátora: Adriana Krnáčová.
Krnáčová odjela po zřícení lávky na dovolenou. Technici kontrolují mosty

Na místě jsou značky 

„V případě Nových Butovic předpokládáme, že se s opravou začne letos v dubnu,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková. Kvůli havarijnímu stavu jsou už ale nyní na místě značky se zákazem vjezdu.

„Umožněno je pouze, aby auta, která tam parkovala už předtím, mohla vyjet ven,“ upřesnil náměstek pro investiční výstavbu a speciální stavby Jiří Trávníček. Jednání na magistrátu budou pokračovat zase za měsíc. Dopravní výbor totiž nebyl se zprávou spokojen.

Mosty v Praze. Ilustrační foto.
Pražské mosty se dočkají tří nových sourozenců

Dopravní výbor jim zatím nevyhověl

Firma TSK má pro rok 2018 na běžnou stavební údržbu vyčleněných 155 milionů korun. Ke špatnému stavu mostů ale žádá rozpočet navýšit o 70 milionů. Na přípravu a diagnostiku mostů v rámci běžné údržby požaduje navíc ještě 30 milionů korun.

„O navýšení žádáme proto, abychom u mostů a lávek, které jsou v kategorii pět až sedm, zajistili letos přímou opravu, nebo k nim měli potřebnou dokumentaci,“ komentoval ředitel TSK Petr Smolka. Dopravní výbor jim však zatím nevyhověl.

opravy silnic
Krajské silnice a mosty čekají v příštím roce rozsáhlé opravy

Fáze rekonstrukce 

Podle jeho předsedy Matěje Stropnického (SZ) je potřeba do zprávy o stavu mostů ještě hodně věcí doplnit. „Chceme, aby TSK předložilo tabulku, kde budou mosty v kategoriích pět až sedm rozepsané a u každého z nich bude napsáno, v jaké fázi přípravy rekonstrukce je. Také musí doplnit, co se bude dělat letos za navýšené peníze, které žádají,“ uvedl.

Další věc, kterou bude Stropnický po TSK chtít, je, aby u všech mostů a lávek v kategorii šest uvedla, jaká bezpečnostně-dopravní opatření městu doporučuje a v jakém časovém horizontu.

Automobilová doprava. Ilustrační snímek.
Policisté vyženou auta z dálnice, budu padat mosty

Zřícení lávky 

„Nechápu, proč u Palackého mostu, který využívají pěší, autobusy i tramvaje, se bude až letos dělat diagnostický průzkum. Přitom je most ve stejné kategorii, jako byla lávka v Troji nebo Libeňský most, kde už dopravní omezení jsou,“ doplnil.

Trojská lávka se zřítila loni v prosinci. Zraněni byli čtyři lidé. Dva z nich už byli podle mluvčí vinohradské nemocnice Markéty Ehrenberge-rové propuštěni během prosince domů. Další dva zranění jsou ale podle starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře stále v nemocnici. „Jejich stav je naštěstí stabilizovaný,“ uvedl starosta.

František Petrtýl.
Petrtýl chce opravovat mosty a zlepšit spolupráci s Prahou