„V dubnu v příštím roce již oba přívozy zahájí plnohodnotnou sezonu,“ sdělil Filip Drápal, mluvčí Ropidu, společnosti organizující pražskou dopravu.

Zvláštní lodní linka pojede i v listopadu

Naopak provoz linky P3 s trasou Lihovar-Dvorce-Žluté lázně bude prodloužen o celý listopad. Důvodem je uzavírka Vyšehradského tunelu, kdy mohou cestující využít kromě přívozu P3 i zvláštní lodní linku X-21. Obě budou v provozu celotýdenně přibližně od 6 do 22 hodin v intervalech 10 až 15 minut.

„Průměrně se tímto sezonním přívozem přeplaví denně přibližně 450 cestujících. Zkrácení intervalu na lince P3 z 20 na 10 minut z ní vytvoří opravdu rychlé a spolehlivé spojení mezi Prahou 4 a Prahou 5,“ pokračoval Drápal.

Speciální lodní linka X-21, na níž budou vypraveny tři lodě ve špičkách všedních dnů a dvě lodě v ostatních obdobích, přepraví najednou až 250 cestujících a jízda mezi Podolskou vodárnou a Výtoní potrvá přibližně sedm minut.

Celoroční provoz

„Linky P1 (Sedlec - Zámky) a P2 (V Podbabě-Podhoří) jsou v provozu celoročně, neboť zajišťují důležité a nenahraditelné propojení vltavských břehů na severu města,“ vysvětlil mluvčí. Přívozy byly v této oblasti, kde nejsou přes Vltavu žádné mosty, obnoveny v letech 2005 a 2006.

„Z provedených průzkumů i ankety na internetových stránkách vyplývá, že počet lidí, kteří využívají přívozy pro cesty do práce či do školy a počet těch, kterým pomáhají přívozy při cestách za rekreací, je zhruba vyrovnaný. Díky tomu je o přívozy zájem jak ve všední dny, tak o víkendech,“ uzavřel Tomáš Prousek, který má v Ropidu přívozy na starosti.