VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přívozy už vesměs fungují, po Vltavě rychleji než tramvají

Praha – Je pět možností, jak v metropoli přepravovat. Metro, autobus, tramvaj, auto, nebo pěšky. Málokdo ale využívá i jinou možnost – tou jsou lodní přívozy. Slouží mimo jiné jako levná alternativa výletní lodi, cestujícím přitom usnadňují a zrychlují cestu z jednoho břehu Vltavy na druhý. Tedy za předpokladu, že dosavadních pět stanovišť je už opět v provozu, protože červnové povodně přívozy z provozu odstavily.

15.7.2013 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Václav Pancer

"Začaly opět jezdit lodě mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem ataké mezi Výtoní a Smíchovem. Obnovení provozu přístavišť P1 a P2 se předpokládá právě tento týden," informuje o aktuálním stavu mluvčí Ropidu Filip Drápal. 

Linka P1 spojuje Sedlec se Zámky, nejvytíženější P2 pluje z Podhoří do Podbaby a P3 převáží cestující mezi Lihovarem a Dvorci. S přívozem P4 se lidé dostanou od Národního divadla na Střelecký, Slovanský a Dětský ostrov, s P5 z Císařské louky k botelu Admirál, na Výtoň a Jiráskovo náměstí. Přívoz P6, který už v provozu rovněž je, pluje z Modřan do Lahoviček. Přístaviště P1,a přístaviště P2 závisí obnovení provozu na jezu Klecánky. Ještě v průběhu července by měl správce toku údajně vydat povolení k provozu.

„Na přívozu jsem jezdil čtyři roky, takříkajíc jsem kormidloval lodičky nejen s turisty. Plul jsem pravidelně na trase od Vyšehradské skály po Císařskou louku. Byla to moje vůbec nejmilejší trasa," sdělil třiapadesátiletý Vít Krupka, nynější kapitán lodi Porta Bohemica. K vodě má podle jeho slov vřelý vztah už od dětství. A jedním dechem dodává, že dlouholetá tradice pražských přívozů by se měla zachovat už nejen kvůli atraktivním výletům třeba vltavským údolím.

Zájem lidí je, ale mohl by být větší

K tomu prý výborně slouží „Péjednička", např. okruh Stromovka – Troja – Zámky – Sedlec – Podbaba – Stromovka. Hodí se údajně i pro běžné denní cesty. Časový rozdíl je už na první pohled víc než patrný – třeba spojení veřejnou dopravou z Bohnic na Suchdol přes Holešovice trvá zhruba 60 minut, s využitím přívozu se tato doba může zkrátit na polovinu. 

Přívozů bylo původně šest, současných pět je zařazeno do systému městské hromadné dopravy a na jejich provoz přispívá magistrát. Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala v loňském roce přívozy převezly zhruba dvě stě tisíc cestujících, což svědčí o jistém zájmu, ale nepochybně by jich určitě přepravily mnohem víc.

Táhnou jen slunečné víkendy

Tak třeba tramvaj, která má na své trase zastávky, přívoz bez zastávek cestu i výrazně zkrátí. Platí to zejména o přívozu mezi Podolím a Smíchovem. A opět malý příklad – na smíchovské zastávce Lihovar cestující použije autobusu, aby se dostal na druhý břeh Vltavy. Do Podolí je ale třeba pokračovat tramvají. S čekáním na přestup tak cesta trvá čtvrt hodiny. Stejnou trasu jezdí i přívoz. Jen s jedním rozdílem, v cíli je přibližně za několik málo minut.

Jedním z nejvyužívanějších přívozů v Praze je po necelých pěti letech provozu linka takzvané vodní tramvaje P5. Podle Filipa Drápala měsíčně přepraví bezmála 20 tisíc cestujících. K tomuto počtu přispívají především slunečné víkendy. Přívoz vzhledem k délce trasy slouží i jako levná varianta vyhlídkové lodi. Vstupenkou na palubu je tramvajenka nebo jízdenka.

Málokdo ale ví, že přívoz také zkracuje a výrazně zjednodušuje cestu městem. Třeba na Císařskou louku se jinak, než lodí, nelze dostat. Většina lidí proto jezdí přívozem pravidelně. Jsou to hlavně ti, kteří na ostrově buď pracují v kempech, nebo bydlí v hausbótech. A pak samozřejmě turisté z kempů. 

Do malé bárky, která převáží veřejnost například v Troji, se vejde 11 lidí. Za hodinu převozníci zvládnou úsek dlouhý zhruba tři sta metrů osmkrát. V pracovním týdnu využije přívoz mezi Podbabou a Podhořím až osm set lidí denně. Podobně frekventovaný je také přívoz mezi Zlíchovem a Veslařským ostrovem. Využívá ho mnoho lidí, jako například rodiče s dětmi, důchodci, lidé, kteří chodí do zaměstnání. Podle Ropidu si veřejnost v podstatě přívoz chválí, protože v místě přepravy chybí most. Přívoz je prý zajímavější, neboť je to příjemná změna.

Tři otázky pro kapitána lodi Port Bohemica Víta Krupku:

Svou profesi bych fakt neměnil

Jak dlouho už pracujete na vodě?

S malou přestávkou již od svých 22 let. Jak tvrdím, malí kluci chtějí malé hračky a velcí kluci potřebuji velké hračky.

Čím jste chtěl být jako malý kluk?

Kdysi jsem viděl anglický film Klíčem je strach, hlavní hrdina byl profesionální potápěč, a já jsem se jím chtěl stát. Toto se mi opravdu splnilo a od svých 22 let do roku 1991 jsem pracoval jako profesionální potápěč.

Člověk někdy ale touží po změně…

Je otázkou, jak se s tím kdo vypořádá. Svou profesi bych fakt neměnil, jsem v pohodě.


Autor: Petr Štrompf

15.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Technika a elektrotechnika - Autoelektrikář-technik 30 000 Kč Přijmeme na HPP. Náplň práce - montáž a servis monitorovacích zařízení GPS do vozidel všech značek a typů , montáž systému GPS , servis systému GPS . Zaměstnanecké výhody, benefity . Služební auto, notebook, mobil . Provizní systém odměňování , řidičský průkaz sk.B . Pozice je vhodná i pro absolventa , prozákaznický přístup , odpovědnost a spolehlivost , komunikativnost , flexibilita , samostatnost a týmová spolupráce . Základní složka mzdy (brutto) a další odměny 15.000 - 50.000 Kč Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 20 200 Kč Prodavači v prodejnách Pokladníci/prodavači. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20200 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: MVP: Prodejna PECO, NC EDEN, U Slavie č.p. 1527/3, 100 00 Praha 10 - Vršovice, Kontakt: Valášková Petra, e-mail: prace@pepco.eu, Administrativní a ekonomické znalosti, Pokladna - základy, Náplň práce:, o obsluha a poradenství zákazníkům , o práce na pokladně , o příjem zboží a jeho prezentace , o přecenění a přesuny zboží, účast na inventuře , o průběžné doplňování zboží ze skladu , o odpovědnost za pořádek a čistotu na prodejně, její celkový vzhled , o prevence proti krádežím , o obsluha a poradenství zákazníkům, Nabízíme:, o práce v rozvíjející se společnosti - možnost kariérního postupu , o dvousložkový plat (fix prémie) , o slevy na zaměstnanecké nákupy , o propracovaný systém zaškolení a interního vzdělávání , o flexibilní pracovní doba , o stravenky v nadštandardní hodnote. Pracoviště: Pepco czech republic s.r.o. 003, U Slavie, č.p. 1527, 100 00 Praha 10. Informace: Petra Valášková, . Management - Řídící pracovníci v oblasti veterinárních činností 65 535 Kč Řídící pracovníci v oblasti veterinárních činností Professional Veterinary Affairs Manager. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 75000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Rohanské nábřeží 678/23, Kontaktní osoba: Aneta Habartová, Tel.: 607190109, E-mail: aneta_habartova@hillspet.com, , , Upřesňující informace: (požadavky, náplň práce apod.) , Požadavky:, Jazykové požadavky: Angličtina - úroveň C1 (komunikace i psaná forma), výhodou Ukrajinština/Ruština - úroveň C1 (komunikace i psaná forma), Francouština výhodou; vysokoškolské veterinární vzdělání; MBA výhodou; , Zkušenosti: předchozí zkušenost na podobné pozici pro velkou mezinárodní společnost minimálně 5 let, zkušenosti z oblasti marketingu velkou výhodou; silná orientace v businessu, zejména v oblasti pet food, , Náplň práce:, Produktová odborná školení interní i externí (teoretická, praktická, vliv na business, komunikace ), semináře, prezentace na mezinárodních kongresech, zodpovědnost za odbornou správnost všech marketingových a obchodních materiálů a jejich použití, exekuce divizních programů v oblasti PVA, zodpovědnost za help line společnosti a PR; zodpovědnost za rozpočet pro PVA aktivity; sdílení pozitivních zkušeností s ostatními PVAs, blízká spolupráce a integrace PVA aktivit do marketingu a prodeje, vedení implementace digitálních aktivit s účelem zvýšení zájmu generace "Y"; kontrola komunikace k zákazníkům ve smyslu splnění veškerých odborných, etických a korporátních pravidel., , Zaměstnanecké výhody: , stravenky. Pracoviště: Hill's pet nutrition s.r.o., Rohanské nábřeží, č.p. 678, 186 00 Praha 86. Informace: Aneta Habartová, . Doprava a logistika - Skladník 25 000 Kč Hledáme kolegu, který bude zodpovědný za chod skladu, řádné značení a evidenci, přijímání a výdej zboží. Na centrální pobočce máme 2 sklady, jeden v budově kanceláří, druhý v hale o rozloze 6.104m2, podlahové plochy s 263 paletovými místy.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Okupace Československa; 21. srpna 1968, Václavské náměstí
4

Prapory, barikády, volání, střelba i smích. Tak vypadaly ulice 21. srpna 1968

Letiště Václava Havla.
14

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Poklidná zahrada nedaleko Hradu. Ukrývá umělecká díla i kašnu s čápem

Ruch Hradčanského náměstí. Turisté. Blesky fotoaparátů. Přijde vám nemožné najít v blízkosti Pražského hradu místo k odpočinku? Navštivte nepříliš známou zahradu Šternberského paláce. Malá, ale romantická oáza klidu skýtá útočiště nejen všem, co si chtějí vyčistit hlavu, ale i umělcům. Najdete v ní třeba díla českých sochařů z 20. století.

Mohl mít nebezpečné chemikálie. Muže odvezla zásahová jednotka na psychiatrii

/FOTOGALERIE/ Ve čtvrtek večer zažili obyvatelé části pražského Slivence dramatické chvíle. Policie kvůli psychicky narušenému muži zaktivizovala vyjednavače, zásahovou jednotku, hasiče, psa pyrotechniků i plynaře. Na počátku velké akce bylo podezření, že muž má doma nebezepčné chemikálie. Navíc podle policie napadal sousedy.

Chemie na škole nebývá oblíbená. I tak Češi slaví historický úspěch na olympiádě

Historický úspěch české reprezentace… Kdyby to tak mohl být začátek zprávy ve sportovní rubrice. Ale tato informace oslavuje šikovné české vědce. Na jubilejním padesátém ročníku Mezinárodní chemické olympiády Česko obsadilo čtvrtou příčku v žebříčku národů.

Jak jsme žili v Československu. Staré Město a Josefov

Pražský deník přináší nový cyklus Jak jsme žili v Československu. Každý týden pozveme čtenáře do novodobé historie jednotlivých pražských čtvrtí. Na procházku po významných momentech let 1918 až 1992. Tentokrát zveme na Staré Město.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT