Až do 12. července nebudou jezdit tramvaje v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora. Místo tramvají budou po Vinohradské pendlovat náhradní autobusy. „Snažili jsme se, aby doba realizace byla pokud možno co nejkratší,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Podle vedení podniku je oprava nebytná, neboť trať z roku 1980 dosud neprošla významnější opravou a je na hraně své životnosti. „Trať je velmi stará a zanedbaná, což si logicky vybírá svou daň na opotřebení kolejí,“ uvedl šéf DPP Petr Witowski.

Náklady celé akce se odhadují na 190 milionů korun. Pro obnovu tratě budou použity antivibrační rohože a kolejnice s tlumicími a izolačními prvky, jakými jsou například pryžové bočnice. Dělníci obnoví i odvodnění, trolejové vedení a vzniknou bezbariérové přechody pro chodce.

Naopak zastávky si na vylepšení musejí ještě počkat. V úseku jsou celkem čtyři: Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Definitivní podobu dostane pouze zastávka Italská ve směru do centra, kterou bude tvořit nástupní ostrůvek se zábradlím. Všechny ostatní zastávky mají tvořit provizorní nástupiště, konečné (a bezbariérové) úpravy se dočkají v budoucnu za peníze magistrátu a na základě studie pražského Institutu plánování a rozvoje.

Stavba si vyžádá zábor části ulice, čímž omezí i automobilovou dopravu. Otevřen bude pouze směr od centra nahoru od ulice Španělská k náměstí Jiřího z Poděbrad. V opačném směru pojedou auta Mánesovou ulicí. Rekonstrukce v dolní části Vinohradské je druhou etapou projektu. První etapa se týkala zhruba 700 metrů kolem Olšanských hřbitovů mezi Hradeckou a ulicí Jana Želivského. Tu DPP provedl loni v létě. Původně mělo jít o jediný projekt, v zájmu umenšení dopadů na dopravu přistoupil dopravní podnik na rozdělení rekonstrukce na dvě etapy.