Další náklady jsou podle odůvodnění zakázky nezbytné pro objektivní vyhodnocení geologických podmínek pro bezpečnou ražbu Radlického tunelu. Bylo třeba vytvořit další devadesátimetrový vrt a rozšířit 180 metrů dlouhou průzkumnou štolu.

Radiála má podporu dvou městských částí

„Radlickou radiálu považuji za jednu z klíčových infrastrukturních staveb, které potřebuje Praha realizovat. Stavba má podporu městských částí Praha 5 i Praha 13 a věřím, že územní rozhodnutí získáme co nejdříve, abychom mohli požádat o stavební povolení a představit horizont, kdy by mohla radiála začít sloužit Pražanům," řekl ke stavbě už dříve primátorčin náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Součástí stavby je 12 mostních objektů, tři lávky pro pěší, řada opěrných a zárubních zdí a také kolejové úpravy na železniční trati Praha Smíchov – Hostivice.

Na trase budou tři tunely 

Vedle hlavní komunikace řeší projekt i poměrně obsáhlé návaznosti na širší území, zejména na městskou infrastrukturní vybavenost. Na celé trase jsou navrhovány tři tunely.

Urychlenou výstavbu spojky podporují mimo jiné městské části Praha 5 a 13. Na Smíchově totiž uleví ulicím Vrchlického, Plzeňská, Duškova, Bucharova, Radlická, Jinonická, Řeporyjská, Karlštejnská, K Barrandovu a Peroutkova.

Čtěte také: Dolínek: Blanka na některých místech ulevila, je však sirotkem