Ulice je v místě havárie uzavřená. Pro řidiče a autobusy jsou v obou směrech připravené objízdné trasy.

Tramvajové linky tudy neprojíždí vůbec, cestující proto musí využívat náhradní autobusovou linku X-20.

Pět metrů hluboký a čtyři metry široký kráter vznikl na jedné z nejdůležitějších dopravních tepen metropole v neděli odpoledne. Zasáhl jak vozovku směrem z centra na Evropské třídě, tak i přilehlý tramvajový ostrůvek.

Původně se uvádělo, že za propad silnice může buď ražba tunelu zelené linky metra, jež se provádí zhruba deset metrů pod povrchem vozovky v místě vzniku kráteru, či selhání kanalizace. To však odborníci ze stavební firmy Metrostav, zástupci magistrátu, městský statik i primátor vyloučili. „Pravděpodobná je kumulace několika faktorů. Jednak vydatné deště, jednak fakt, že byla komunikace v minulosti několikrát spravovaná a v podloží se vytvořila dutina, takzvaná kaverna. Přívalovými dešti tam přiteklo více vody a podloží se hnulo, čímž se dutina otevřela," vysvětlila Deníku mluvčí magistrátu Tereza Králová.

Souvislost mezi ražbou trasy metra A a propadlou silnicí vyloučil i mluvčí společnosti Metrostav František Polák: „Razící štíty jsou sofistikované mašiny a stále tunel měří. Parametry ukazují, že postup zůstává standardní. Kdyby se něco dělo, bylo by to z naměřených údajů poznat." Mimo to razící stroj stěny tunelu ihned zpevňuje.

Propadlou vozovku včera během dne zpevnili stavaři padesáti kubíky betonu, další opravné stavařské práce potrvají ještě týden.

Doprava ve směru na letiště bude až do odvolání odkloněna, nepojedou tudy ani tramvaje.

„Linka ve směru na letiště jezdí podle řádu. Komplikace nejsou ani u ostatních spojů včetně náhradní dopravy, která jezdí místo tramvajových linek," uvedla Aneta Řehková z tiskového oddělení Dopravního podniku Praha.

Zcela zrušená je linka číslo 36. Tramvaje číslo 2, 8, 20 a 51 jsou ukončeny v obratišti Podbaba.

Ve vyloučeném úseku je zajištěna náhradní autobusová doprava, která spolu s pravidelnými autobusovými linkami jezdí po trase: U Dejvického rybníčku, Zavadilova, náměstí Bořislavka, Kladenská, Liberijská a zpět na Evropskou.

Stále probíhají další průzkumy a analýzy, kvůli nimž bude potřeba část silnice rozebrat.

Po Evropské by se tak mělo znovu jezdit do týdne.

Čtěte také:

Propad silnice na Evropské: kdo za něj může?