O dopravním opatření rozhodli už v březnu pražští radní. Zástupci Středočeského kraje s plánem logicky nesouhlasí. Jednání obou zainteresovaných stran spolu s ministerstvem dopravy budou tedy v následujících týdnech ostrá.
Navíc potencionálně dotčené obce už předem avizovaly, že jsou odhodlány k blokádám svých komunikací (například Říčany pozn. red.).
Pražský radní, odpovědný za dopravu Josef Nosek uvedl, že pilotní varianta, která bude ještě předmětem jednání, by znamenala odklonění kamionové dopravy mezi teplickou dálnicí D8 a hradeckou D11 objížďkou přes Nymburk, Mělník a Mladou Boleslav.
Česká tisková kancelář v neděli upřesnila, že pokud by tranzitní kamiony směřovaly od Hradce Králové například směr Plzeň, pak by je objížďka navedla přes Pardubice, Kutnou Horu a Říčany. Poté by pokračovaly po jižní části Pražské okruhu. Při cestě z Brna do Teplic by mohly být kamiony odkloněny už přes Havlíčkův Brod, Čáslav, Kutnou Horu, Kolín a od D11 opět přes Nymburk, Mladou Boleslav a Mělník.
Úsek mezi D8 a plzeňskou D5 by tranzitní kamiony musely překonávat se zajížďkou přes Slaný.
Středočeské hejtmanství trvá na pozastavení plánu do dobu, nežli bude dokončen obchvat Prahy. Stavba ale stále zoufale naráží na zásadní odpor obyvatel Běchovic.
Čtěte také: Zastaví Praha kamiony před hranicemi metropole?