Na deset dní se musejí cestující v oblasti Prahy 7 a 8 připravit na změny v dopravě. Na tuto dobu totiž změní trasu sedm tramvajových linek. Přesněji pět, dvě z nich už jezdí ve výlukovém řádu několik týdnů.

To vše z důvodu oprav Libeňského mostu. Ten bude uzavřenv pátekzhruba v osm hodin večer. Jeho stav je velmi špatný a už na něm dále nemohou jezdit nízkopodlažní tramvaje, které jsou mnohem nižší než staré bariérové.

O víkendu ani auta

Ve výlukovém jízdním řádu tak nyní budou linky 1, 3, 12, 14, 15, 25 a 54. Náhradní dopravu zajistí linka 31, vedená ze zastávky Spojovací přes Chmelnici, Vápenku, Ohradu, Krejcárek až na Palmovku a zpět.

Od pátku neprojede přes most nikdo. Pro auta bude vjezd zakázán pouze o víkendu, tramvaje se vrátí na most 24. srpna.

Přerušení tramvajové dopravy

Provoz bude přerušen přibližně od 20 hodin 14. srpna do ukončení denního provozu 23. srpna, a to v úseku Dělnická – Palmovka.

Linka 1 ve směru od Petřin zkrácena do zastávky Dělnická, odkud pokračuje jako linka 14 směr Sídliště Barrandov.
• Linka 3 v úseku Bílá labuť – Palmovka odkloněna přes zastávky Florenc, Křižíkova a Invalidovna.
• Linka 12 ve směru od Sídliště Barrandov je zkrácena do zastávky Dělnická, odtud pokračuje jako linka 25 směr Špejchar.
Linka 14 ve směru od Sídliště Barrandov ze zastávky Výstaviště odkloněna přes zastávku Ortenovo náměstí do zastávky Dělnická, odtud dále jako linka 1 směr Petřiny.
Linky 15 a 54 v úseku Dělnická – Palmovka odkloněny přes zastávky Vltavská, Florenc, Křižíkova a Invalidovna.
Linka 25 ve směru od Špejcharu zkrácena do zastávky Dělnická, odkud jako linka 12 směr Sídliště Barrandov.

Náhradní doprava:
V úseku Spojovací – Chmelnice – Ohrada – Palmovka bude v denním provozu zavedena zvláštní tramvajová linka 31, ve vyloučeném úseku náhradní autobusová doprava zavedena nebude.

„Musíme vybetonovat tři pilíře. Ve dnech 14. a 15. srpna se dostane na část směrem k Holešovicím. Další víkend opravíme část u Libně, přesněji u Palmovky. Beton bude tvrdnout dva dny. Touto opravou prodloužíme životnost mostu a hlavně se na něj vrátí nízkopodlažní tramvaje,“ vysvětlil Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy komunikací (TSK), která bude most rekonstruovat.

Zpevněné pilíře za 6,5 milionu

Oprava byla nevyhnutelná. „Stav není takový, že bychom museli most z hodiny na hodinu uzavřít. Přesto je ale hodně vážný. Náklady na částečnou rekonstrukci jsou vyčísleny na 6,5 milionu korun,“ pokračoval Tomáš Mrázek.

Desetidenní uzavírku využije také dopravní podnik (DP). Ten vymění na několika místech koleje, celkem přibližně 350 metrů.

Celková rekonstrukce mostu měla začít už v tomto roce na podzim. Ještě dnes si ale nikdo není jistý, jestli tomu tak nakonec opravdu bude. Rozhodnutí je na pražském magistrátu, který na ni musí uvolnit peníze. Jenže opravy, jež budou spočívat v podstatě ve zbourání mostu a postavení nového ve stejné podobě, si mají vyžádat až 1,5 miliardy korun.