Ačkoli se dopravní situace na Letné po úterním kolapsu zlepšila, byla přijata další opatření.

Zároveň krizový tým magistrátu rozhodl, že bude vybudována a zprovozněna dočasná tramvajová trať spojující Hradčanskou, Letnou a Holešovice.

Po té budou jezdit tramvaje až do roku 2011, kdy by měla skončit výstavba tunelu Blanka.

Vedení města se tak chce vyhnout situaci, kdy by muselo na dlouhou dobu zcela zastavit provoz na druhé nejzatíženější trati, jejíž denní kapacita je zhruba 65 tisíc přepravených cestujících.

Provizorium za sto milionů

„V zájmu města je i po dobu stavby Blanky zachovat na Letné stoprocentní zabezpečení provozu MHD, proto jsme se ve prospěch občanů rozhodli, že trať postavíme. Na technicích nyní je vybrat s maximální rychlostí optimální řešení z hlediska dopravy, nákladů i dopadů na okolí,“ uvedl primátor Pavel Bém, který krizový tým svolal.

Náklady odhadl na dočasnou trať na zhruba sto miliónů korun. Stavba by měla začít ještě letos, ale zatím není rozhodnuto, od kdy po ní budou jezdit tramvaje. Vše záleží na koordinaci s výstavbou tunelu Blanka.

Další opatření

Stavbu tratě přivítali zástupci dopravního podniku, i společnosti Ropid, která MHD v Praze organizuje. „Z našeho pohledu to je způsob, jak dané oblasti pomoci,“ sdělil Ondřej Pečený

Kromě toho včera krizový tým složený ze zástupců vedení Prahy, magistrátu, republikové i městské policie, Dopravního podniku, Technické správy komunikací a jiných organizací, rozhodl o dalších dopravních opatřeních.

Auta si hledají jiné trasy

Automatická regulace Strahovského tunelu bude převedena na řízení dopravním dispečinkem, které umožní trvalé otevření tunelu ve směru z Prahy 6 na Prahu 5 a na Pražském okruhu budou nainstalována elektronická navigační návěstí, s cílem včas informovat řidiče o uzavírkách a dalších omezeních.

O opatřeních rozhodl z toho důvodu, že ačkoli během uplynulých dvou dnů nebyly problémy v provozu tramvají, tak automobilová doprava v důsledku dopravních opatření zesílila na některých komunikacích mimo okolí Letné.

Jdenapříklado úseky Strahovský tunelaž Barrandovský most, ulici Vrchlického, Hořejší nábřežínebo Jiráskův most -všude tam,kde si řidiči hledají náhradní trasy.

Preference MHD

Vzhledem k zajišťování preference tramvají na objízdné trase je také zhoršená plynulost individuální automobilové dopravy na některých komunikacích do centra, hlavně V Holešovičkách, Argentinská, nábřeží kpt. Jaroše, Letenský tunel.

„Prvním cílem města je zajistit dopravu hromadnou, proto pro ni vytváříme všechny dostupné preference a budeme ji řešit i technicky stavbou tramvajové přeložky. O něco menší prioritu, ale určitě ne důležitost, má plynulost dopravy individuální,“ dodal primátor Pavel Bém.

Pražané se mohou se svým podněty k dopravní situaci v oblasti Letné obracet na informační linku Magistrátu hl. m. Prahy, která je v provozu v pracovní dny od 8.00 až 20.00 hodin, telefonní číslo 224 224 224, nebo připomínky zasílat na e-mail: info@praha.eu.

Pracovní tým se bude scházet nadále každý týden.

Dopravní opatření pro zlepšení dopravy na Letné

Permanentní policejní hlídky v kritických místech budou zajištěny trvale, hlavním cílem bude zajistit preferenci MHD a donutit řidiče osobních automobilů, aby dodržovali dopravní předpisy
Automatická regulace Strahovského tunelu bude převedena na řízení dopravním dispečinkem, které umožní trvalé otevření tunelu ve směru z Prahy 6 na Prahu 5. a regulaci v závislosti na dopravní zátěži ve směru opačném.
Maximální preference MHD a zvláště tramvají na všech rizikových místech.
Instalace elektronických navigačních návěstí na Pražském (tranzitním) okruhu, s cílem včas informovat řidiče o dopravních kongescích a případných uzavírkách či omezeních, aby měli čas přizpůsobit svůj pohyb po městě aktuální situaci.
Bude vybudována a zprovozněna dočasná tramvajová trať spojující Hradčanskou, Letnou a Holešovice.

Zdroj: Magistrát hl. města Prahy