"Tradičně nejvytíženější tratí je Praha - Kolín, druhou v pořadí je Praha - Benešov a třetí Praha - Beroun. Na těchto tratích také leží nádraží v Klánovicích, Uhříněvsi a Radotíně, které využívají Pražané pro cesty do centra Prahy a kde navazuje řada místních autobusových linek. Právě z těchto oblastí dnes lidé pro cestu do centra používají vlak jako první volbu," uvedl ředitel ROPID Petr Tomčík.

Oproti roku 2018 se loni kromě počtu cestujících zvýšil také podíl lidí, kteří využívají jízdenek Pražské integrované dopravy, a to z 58,94 na 59,2 procenta.

V budoucnosti chce město budovat nové zastávky, například Eden, Zahradní Město či Rajská zahrada, zavádět nové linky a zkracovat intervaly. Ve Vršovicích pak vzniká nové nástupiště, od něhož bude jezdit nová linka do Běchovic.

Systém příměstských vlakových linek vznikl před zhruba čtvrt stoletím. Do systému pražské veřejné dopravy je zapojena více než desítka linek. Ve vlacích platí tarif městské hromadné dopravy a cestující mohou použít běžné jízdenky MHD.

Nejvytíženější železniční úseky:

Úsek Počet cestujících (denně)
Praha - Praha-Klánovice (Kolín) 37 903
Praha - Praha-Uhříněves (Benešov) 34 886
Praha - Praha-Radotín (Beroun) 27 425

Nejvytíženější nádraží:

Nádraží Počet cestujících (denně) 
Hlavní nádraží 68 939
Masarykovo nádraží 34 650
Smíchovské nádraží 14 752