Důvod? Odbor dopravy pro sedmé městské části totiž vydal nesouhlasné stanovisko se stavbou provizorní lávky, které by vedla z Císařského ostrova do Troji místo původního mostu. Trojská lávka se zřítila loni v prosinci, dva ze čtyř zraněných byli ve vážném stavu. Případ vyšetřuje policie a lidi vozí přes Vltavu přívoz s kapacitou 100 osob.

"Když jde o cyklostezky na hlavních silnicích, razítka se jen sypou. Když jde o dočasnou lávku, která by významně pomohla, rázem je vše problém. Výstavba dočasné lávky tak nebude v řádu měsíců, ale v řádu let," uvedl radní hlavního města pro dopravu Dolínek v příspěvku na Facebooku, kde se opřel do politického konkurenta Čižinského, mimo jiné i pražského zastupitele.

Lidé instalovali 15. května slogany a plakáty na obranu Libeňského mostu.
Technická rada varuje: Libeňský most potřebuje rychlé řešení. A co s Hlávkovým?

Úředníkům z Prahy 7, které by však neměl starosta ovlivnit, se nezdá šířka navrhované lávky. Tři a půl metru je podle úřadu nevyhovující kvůli velkému množství pěších, cyklistů i bruslařů, kteří míří do zoo, botanické zahrady a na tamní cyklostezky.

Optimální šíře 6 metrů

"Z tohoto důvodu je nutná minimální šíře průchozího prostoru čtyři metry, ale pro umožnění bezpečného provozu na lávce by byla optimální šíře šest metrů. Pří šířce průchozího prostoru šest metrů by bylo možné oddělit pěší a cyklistický obousměrný provoz," píše se v odůvodnění. Zřícená lávka v Troji byla široká 3,8 metru, přičemž chodník měl šířku tři metry.

Most Legií.
Diagnostické práce na mostě Legií si vyžádají první dopravní omezení

Jako další důvod k zamítnutí Jan Kovařík, vedoucí dopravního odboru, uvedl nápad magistrátu, že by provizorní lávku tvořily dřevěné fošny. "Přejezdy kol a in line bruslí přes dřevěné fošny by velmi zvýšily hlučnost v lokalitě. Z tohoto důvodu požadujeme na lávce jednolitý povrch s protiskluznou úpravou," zní odůvodnění ke druhé výhradě úřadu. "Námitky jsou liché, na trvalou lávku bude architektonická soutěž," dodal Dolínek.

Jak uvedly České noviny, podle dřívějšího vyjádření zástupců města by měla být provizorní lávka hotová v příštím roce. Práce však také komplikuje fakt, že původní lávka nebyla zanesena v územním plánu a město musí vypracovat jeho změnu. Ta by mohla být hotová začátkem roku 2019. Architektonickou soutěž na konečnou podobu lávky chce město vyhlásit příští rok.

Lávka přes ulici Petržílkova je podle radnice v havarijním stavu.
Spadne v Praze další most? Lávka přes Petržílkovu má zrezivělé a uvolněné plechy

Tramvajová lávka do Bohnic?

Praha navíc podle Českých novin plánuje spojit levý břeh Vltavy s Trojou ještě dalšími dvěma lávkami. Jedna má být pro pěší níže po proudu od té zřícené. Druhá by vedla z Podbaby k zoologické zahradě a měly by po ní jezdit tramvaje. Trať by podle plánů Institutu plánování a rozvoje (IPR) odtud vedla dál do Bohnic. Proti tomu se však postavila zase Praha 8. Podle informací ČTK město a IPR pracují s variantou, že by u pražské zoo vznikla tramvajová smyčka. O žádném z výše zmíněných plánů však nebylo rozhodnuto.

Každopádně debata o mostech se před volbami dostává z odborných kruhů mezi prostý lid. Politici se předhánějí v tom, kdo představí bombastičtější vizi. A Pražské mosty mezitím chátrají, některé se stávají nebezpečnými.

Kandidát na primátora za hnutí ANO Petr Stuchlík představil vizi Libeňského mostu s byty a parkem.
Lídr ANO ukázal vizi Libeňského mostu. Opozice tvrdí: Výsměch Pražanům, haluz

Oprava železničního mostu se zpozdí

Libeňský most byl dočasně uzavřen kvůli podepření. Opravu nutně potřebuje rovněž Hlávkovo soumostí přes ostrov Štvanice, opravuje se most Legií. Rekonstrukce by se měl dočkat Palackého most i ten Barrandovského. Kvůli špatnému stavu bylo nutné v dubnu zpevnit také lávku přes Berounku v Radotíně. Problémy občas hlasí z dalších lokalit v metropoli.

Navíc oprava jedné z lávek železničního mostu mezi Výtoní a Smíchovem, která se podle původního plánu měla pěším a cyklistům znovu otevřít na konci září, zřejmě nabere zpoždění. Naopak o víkendu pracovníci Technické správy komunikací (TSK) provedli havarijní opravu na lávce přes Petržílkovu ulici nedaleko metra Hůrka, odkud se uvolňovaly plechy.

V Troji na místě zřícené lávky už jezdí nový větší přívoz s kapacitou 100 lidí.
Na trojském přívozu konečně jezdí nová větší loď. Ale kdy se postaví lávka?