Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přednost tramvaje řidiči aut někdy ignorují

Praha /ROZHOVOR/ - Podle řidiče tramvají Pavla Čeňka patří mezi obtížné křižovatky I. P. Pavlova, Klárov, Letenské náměstí a úsek Malé Strany.

21.9.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Pavel Čeněk pracuje jako řidič tramvaje. V souvislosti s pondělní tragickou nehodou jsme se ho zeptali na největší komplikace v pražském kolejovém provozu. Život řidičům tramvají komplikují hlavně nezodpovědní řidiči aut.

Co činí řidičům tramvají v pražské dopravě největší komplikace?
Řidičům tramvají způsobují největší komplikace řidiči automobilů, kteří blokují jejich plynulý průjezd.

V některých okamžicích jsou to i cestující, kteří do soupravy nenastupují rovnoměrně všemi dveřmi, ale shluknou se pouze u předních dveří. Naopak řidičům tramvají hodně pomáhají světelné křižovatky s dynamickou preferencí, kterých je čím dál tím více a řidičům zaručují hladký průjezd.

Jsou větším problémem lidé, kteří občas „skáčou“ pod kola tramvají, nebo nezodpovědní řidiči osobních aut, kteří blokují koleje?
Dle mého názoru jsou větším problémem nezodpovědní řidiči osobních aut, kteří stojí v průjezdním profilu tramvají nebo jim blokují průjezd křižovatkou.

Můžete popsat, jaká místa či křižovatky v metropoli jsou obtížné pro průjezd tramvají?
Mezi obtížné křižovatky patří I. P. Pavlova, Klárov, Brusnice, úsek Malé Strany, Letenské náměstí a některé další úseky.

Dalo by se vaše povolání označit za „adrenalinový sport“?
Myslím, že by se takto označit nedalo. Jedná se o náročnou a zodpovědnou práci, nikoliv o sport.

Co musí řidič tramvaje udělat, pokud se střetne třeba s automobilem?
Při účasti řidiče tramvaje na dopravní nehodě je jeho povinností okamžitě zastavit vozidlo, učinit důležitá opatření, která vedou k zajištění bezpečnosti provozu. Nezbytné je pochopitelně poskytnout případným zraněným osobám první pomoc a ohlásit mimořádnou událost na provozní dispečink tramvají.

Existují „řidičáky“ na různé druhy tramvajových souprav?
Řidičák je pouze jeden a ten vydává magistrát drážní správní úřad a jmenuje se „průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla“. Dopravní podnik proškoluje řidiče tramvají z jednotlivých typů tramvajových vozů a vydává řidičům oprávnění k řízení příslušného typu soupravy.

S jakou tramvají jezdíte nejradši?
Se všemi tramvajovými vozy se jezdí relativně podobně a každý řidič preferuje jiný typ tramvajového vozu. Já osobně nejraději jezdím s novými typy tramvají.

Čtěte také: Při střetu tramvají zemřel mladý řidič soupravy

Autor: Jitka Eisenhammerová

21.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení