Změnu dopravního uspořádání oznámil na svém facebookovém profilu náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Podle něj došlo na přechodu od roku 2007 k 29 kolizím, z toho v 16 případech ke srážce s chodcem.

„Poslední vážná nehoda se zde stala v únoru letošního roku a přecházející žena skončila na 14 dní na jednotce intenzivní péče. Celkově dopravní nehody v tomto místě stály více než 59 milionů korun,“ uvedl Scheinherr. Podle něj jde o jedno z nejrizikovějších míst pro chodce v Praze.

Přechod musí splňovat normu

Frekventovaný přechod spojující část sídliště s obchodním centrem ve špičkách přejde 120 až 150 chodců za hodinu. „Pro jejich bezpečnost svedeme dopravu před ním do jednoho jízdního pruhu v obou směrech, aby přechod konečně splňoval normu,“ dodal Scheinherr.

Podle jeho názoru by jinak opakovaně docházelo k nehodám. Zhruba 60 metrů od přechodu je podchod, který vznikl dříve než přechod. „Chůze je nejpřirozenější pohyb, ale zároveň ten nejzranitelnější, proto musíme Pražanům vytvářet bezpečné podmínky,“ konstatoval Scheinherr.

„Zároveň z dat víme, že tím nijak neomezíme automobilovou dopravu. Ve směru Prosek už teď projíždí zhruba 95 % vozidel jedním pruhem, v opačném směru to je asi 83 % aut,“ uzavřel primátorův náměstek.