Radní vzali na vědomí takzvanou kategorizaci tunelu Blanka, to znamená rozdělení projektu na 15 kategorií rozdělených do tří částí. „Kategorie jedna až pět je neproblémových, u kterých není pochyb, že se jedná o práce, které je možné hned zaplatit. Jedná se o částku asi půl miliardy korun," řekl primátor.

Druhou skupinu tvoří kategorie šest až 15, u kterých je potřeba udělat další analýzy – není u nich zcela jasné, zda jde o práce v souladu se zadávací dokumentací. Třetí „skupina" je Trojský most, u kterého město bude zjišťovat, zda zapadá do některé z 15 kategorií, nebo jestli je třeba na něj pohlížet zcela samostatně.

Praha Metrostavu neproplácela faktury od loňského května. Dluh za odvedené práce se vyšplhal na uvedených 1,8 miliardy korun. Pozastavení plateb vysvětlovalo město tím, že během výstavby se udělaly významné změny v projektu, které je třeba zkontrolovat. Změny vznikly například při podrobném výpočtu některých staveb, který nebyl součástí původní zadávací dokumentace. Další vznikly při upřesnění geologických podmínek při výstavbě.

Tunelový komplex Blanka je součástí vnitřního obchvatu města. Jeho výstavba začala v roce 2007. Minulé vedení města za exprimátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že stavba bude stát asi 28 miliard korun. Výsledná cena by ale měla činit až 36 miliard.