Praha i pražský dopravní podnik potřebují k výstavbě metra část pozemku. To ale majitelé odmítli s tím, že zbylá část pozemku by pro ně byla nevyužitelná. V budoucnu by tu mělo vyrůst P+R parkoviště. Praha už v Písnici otevřela jedno záchytné parkoviště a to na začátku října. Na pozemku bude dále stát provozní objekt metra, další část bude určena po dobu stavby jako její zázemí.

Vizualizace trasy metra D. Stanice Olbrachtova.
Sliby pražských politiků: rychle by dostavěli okruh i metro D

Spojení centra a sídlišť na jihu 

Část pozemků pro stavbu nové linky metra stále schází. Dopravnímu podniku by měla ulehčit výkup pozemků založení společnosti spolu s některými developery. Nový podnik totiž pak nebude už tak svázán s předpisy, které DPP zakazují vykupovat pozemky za cenu vyšší než odhadní.

Metro D by mělo spojit centrum Prahy se sídlišti, které jsou na jihu metropole, a zároveň má ulehčit přetížené lince C. První by měl vzniknout úsek Pankrác – Olbrachtova, kde je nejsnazší získat pro novou stavbu pozemky. Na tento první úsek pak v budoucnu naváže část ke stanici Nové Dvory a následné prodloužení metra do Písnice.

Vizualizace linky metra D.
Praha chce do pátku návrh dohody s vlastníky pozemků pro metro D