Nová jihozápadní část pražského okruhu se po svém otevření rychle zařadila mezi nejvytíženější dálnice v zemi. Senzory instalované v polovině trasy od 20. září napočítaly téměř 1,6 milionu vozidel, z toho 400.000 náklaďáků. Naúčtované mýtné činí přes milion korun denně, sdělila mluvčí Ředitelství a dálnic Martina Vápeníková.

Vytížení 30 kilometrů dlouhé spojky mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1 není rovnoměrné. Největší hustotu provozu lze pozorovat na starším kompletně zrekonstruovaném úseku u Třebonic, kde počet vozidel přesahuje denně 70.000, nejméně vytíženou částí je napojení na brněnskou dálnici s méně než polovičním provozem.

Protesty proti uzavření Jižní spojky

Vybrané mýtné na nové části okruhu představuje zhruba pět procent denních výběrů z celé zpoplatněné sítě, která měří 1300 kilometrů. Právě majitelé kamionů jsou ale největšími kritiky nové úpravy provozu, která zakazuje vjezd kamionů na Jižní spojku a Barrandovský most. Kamiony jedoucí ze severu a východu na západ tak musejí jet po novém okruhu, čímž se jim trasa prodlouží.

Podle pražské policie se ale i díky tomu po otevření okruhu doprava na Jižní spojce, která patří k nejvytíženějším dopravním tepnám v Praze, výrazně zklidnila a snížil se i počet nehod. Podle Ředitelství silnic a dálnic se počet aut na Barrandovském mostě snížil po otevření okruhu o 50.000 na zhruba 80.000 denně.