„Problémy se tvoří zejména v ranní a odpolední špičce, kdy jakákoliv drobná nehoda nebo i jen prudké dobrzďování a následná rázová vlna mohou způsobovat tvorbu kolon,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Sedmikilometrový úsek mezi křižovatkami Slivenec a Třebonice byl otevřen v roce 1983 a dnes patří k nejzatíženějším na celém okruhu. Byl postaven jako čtyřpruh, silničáři z něj chtějí udělat šestipruh. „Zahájení stavby předpokládáme nejdříve v roce 2023,“ doplnil Studecký.

Státní organizace přitom projekt zahájila už na podzim roku 2017, podle tehdejších údajů během běžného pracovního dne kritickým úsekem projede asi 80 tisíc vozidel, z toho je zhruba 22 tisíc kamionů. Nyní – před zavedením restrikcí kvůli epidemii koronaviru – se tato čísla ještě zvýšila. 

Úsek (označený číslem 515) prošel rekonstrukcí zároveň se stavbou navazující části směrem k brněnské D1 (514, 513, 512), která se otevřela jako dosud poslední stavba okruhu v roce 2010. Její součástí jsou i tunely – ve směru do kopce o třech pruzích. Pro každý směr má Pražský okruh tři pruhy jen v úsecích mezi dálnicí D5 a Ruzyní (516, 517).

Aktuálně plánované nové úseky okruhu se projektují také v šestipruhovém uspořádání, jde o úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi (511) i severní část okruhu. V již provozovaných úsecích se s rozšířením na šestipruh počítá mezi dálnicí D10 a Běchovicemi (510).