Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pražský okruh otevřou 20. září

Praha -Nový úsek obchvatu kolem hlavního města propojí brněnskou dálnici D1 a plzeňskou D5. Jižní spojka si uleví.

28.6.2010
SDÍLEJ:

Nový úsek obchvatu kolem hlavního města propojí brněnskou dálnici D1 a plzeňskou D5. Jižní spojka si uleví.Foto: DENÍK

Doslova magické datum pro tisíce řidičů bude v letošním roce bezesporu 20. září. V tento den bude totiž uvedena do provozu jihozápadní část Pražského okruhu, který propojí brněnskou dálnici D1 a plzeňskou D5. Termín v pondělí potvrdilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Náklady na stavbu úseku dlouhého více než 23 kilometrů se vyšplahjí na 18 miliard korun. Nová komunikace dálničního typu tak propojí východ a západ České republiky a výrazně odlehčí dopravě v metropoli. Zejména Jižní spojce, kam už po zprovoznění Pražského okruhu nebudou smět jezdit kamiony a těžká nákladní doprava. Stavba má i několik nej, například nejdelší most v ČR a také dva bezmála dvoukilometrové tunely Lochkov a Cholupice.

„Otevření této stavby je nejvýznamnější dopravní počin posledních let. Úsek příznivě ovlivní dopravní situaci nejen v jižní části Prahy, protože urychlí provoz a značně uleví od tranzitního provozu Jižní a Barrandovské spojce, ale i v celém středočeském regionu díky propojení plzeňské a brněnské dálnice,“ potvrdil generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

„U Slivence nový úsek naváže na již provozovanou část Pražského okruhu Slivenec-Ruzyně, čímž budou komunikací dálničního typu spojeny nejen zmíněné dálnice, ale také rychlostní silnice R6 (směr Karlovy Vary) a R7 (směr Chomutov),“ navázala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Celá stavba se skládá ze tří úseků dálnice D1-Vestec, Vestec-Lahovice a Lahovice-Slivenec.

V současnosti již ŘSD přebírá prakticky hotové úseky Vestec–Lahovice a Lahovice–Slivenec. „Konají se zátěžové zkoušky konstrukcí podle technických předpisů a oživení, testy a ladění technologií, především vzduchotechniky tunelů, zařízení pro signalizaci a řízení provozu a vybavení rekonstruovaného Střediska správy a údržby dálnice Rudná a připojeného dispečinku Mirošovice,“ pokračovala Vápeníková.

Na úseku třetím úseků dálnice D1-Vestec, pokračují práce, protože jeho stavba byla oproti zbylým dvěma částem zahájena podstatně později.

Zároveň se práce na Pražském okruhu v březnu letošního roku rozšířily i o stavbu Slivenec – Třebonice z roku 1983. „Komplexní rekonstrukce započatá v březnu již byla ukončena na levé části ve směru od dálnice D5 a v současnosti zhotovitelé intenzivně pracují v opačném směru. Tato rekonstrukce bude dokončena k poslednímu srpnu,“ dodala Vápeníková s tím, že veřejnost bude mít těsně před zprovozněním jižní části Pražského okruhu možnost seznámit se s celou trasou při dni otevřených dveří. Ten se uskuteční v sobotu 18. září 2010 v oblasti nejdelšího mostu u Zbraslavi.

Fakta o novém úseku Pražského okruhu

• 23 km novostavby Slivenec – Lahovice – Vestec – Modletice

• komplexní rekonstrukce 7 km dlouhého úseku Třebonice – Slivenec

• 2,5 km dlouhá estakáda přes Berounku a Vltavu

• 1,7 km dlouhý tunel Lochkov

• 1,9 km dlouhý tunel Cholupice

• 425 m dlouhý most přes Lochkovské údolí

• moderní liniové řízení dopravy

• dvě rozsáhlá mimoúrovňová křížení – u Modletic (D1) a Zbraslavi

Autor: Lukáš Marek

28.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení