„Doteď to nikdo neřešil a začíná to opravdu být lokální problém," řekla Plamínková. Magistrát už začal s analýzou toho, jak tento problém řešit. Zatím není jasné, jestli by se lodní motory mohly kontrolovat s využitím „pouze“ městské vyhlášky, nebo zda bude Praha iniciovat změnu legislativy.

Použití unikátní metody 

Praha 5 si už mezitím objednala u týmu vědců pod vedením Michala Vojtíška z Fakulty strojní ČVUT měření emisí v okolí Janáčkova nábřeží.  „Město by mělo uvažovat o tom, jak usměrňovat technický stav lodních motorů. A směřovat vývoj městské lodní dopravy k používání elektromotorů či hybridních motorů," řekl Starosta Prahy 5 Pavel Richter. Výsledky měření bude radnice veřejně prezentovat 13. prosince. Mohly by zároveň posloužit pro širší debaty s ministerstvem životního prostředí.

Měření emisí za provozu probíhá použitím metody, kterou Vojtíšek vyvinul a nedávno ji použil při měření, které mělo určit, kolik se v metropoli pohybuje vozů s odmontovaným filtrem.

Magistrát hl. města mluví o boji se znečištěním delší dobu. Nedávno padl návrh, aby v případě nejhoršího znečištění nesměla do Prahy vjíždět vždy polovina vozů, jejichž SPZ končí lichou či sudou číslicí. Zákaz vjezdu by se týkal i nákladních automobilů nad šest tun. Návrhy se nelíbí Středočeskému kraji.