Dokument v úterý večer schválila rada hlavního města, zveřejněn byl na webových stránkách pražského magistrátu. Změny zasáhnou zhruba polovinu z asi tří desítek odborů.
Vedení Prahy si od reorganizace slibuje, že radnice bude pro občany přehlednější. „Cílem zjednodušení organizační struktury je oddělení státní správy a samosprávy tak, aby nedocházelo k případům, kdy si jeden odbor sám sobě dává lidově řečeno razítka. Opět tedy zmenšujeme prostor pro případné klientelistické vazby a korupci při rozhodování úřadu," uvedl v tiskové zprávě primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Kvůli tomu vzniknou tři nové odbory, a to odbor majetkových účastí, odbor rozvoje veřejného prostoru a odbor rozvoje a financování dopravy.
Nová kancelář památky UNESCO bude přímo podřízena řediteli magistrátu, přesune se do ní také několik zaměstnanců z odboru památkové péče. „Vznik nového oddělení vychází z nutnosti zajistit plnění závazků vyplývajících ze skutečnosti, že historické centrum Prahy je zapsáno na seznam světového kulturního dědictví," uvádí se ve schváleném dokumentu. Pražská památková rezervace je na seznamu UNESCO od roku 1992, dosud kvůli tomu speciální kancelář neměla.
Nově by od května měla vzniknout tři místa zástupců ředitele magistrátu. Tyto posty byly loni zrušeny poté, co se na jejich obsazení neshodla tehdejší koalice ODS a ČSSD. Na jejich místa a křesla ředitelů nových odborů magistrát vyhlásí výběrová řízení. Uzavřena by měla být na konci června.
Počet zaměstnanců magistrátu bude zvýšen o 17 lidí, kteří se přesunou z příspěvkové organizace Útvar rozvoje hlavního města Prahy do odboru územního plánu. „To znamená, že do rozpočtu Prahy budou z útvaru rozvoje převedeny peníze na platy zaměstnanců, kterým tam jsou místa rušena," uvedl náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09). Jejich úkolem bude příprava takzvaného metropolitního územního plánu, který má nahradit současný územní plán. Na pražském magistrátu tak bude od 1. května pracovat celkem 1907 lidí.