„Dozorčí rada doporučila zastavit tento proces. Důvodem je, že nechce zahltit management DPP dalšími úkoly. Dál na ní tedy zatím pracovat nebudeme," řekl Ďuriš. Zda a kdy bude restrukturalizaci pokračovat, bude podle Ďuriše záležet na vedení hlavního města, které je stoprocentním vlastníkem DPP.

Podle změny, kterou chystal Ďuriš, měly vzniknout v rámci podniku tři divize - metro, tramvaje a autobusy. Od navrhovaných změn si ředitel sliboval lepší a efektivnější organizaci a rovněž finanční úspory.

Snížení finanční náročnosti

Právě hospodaření DPP ale bude jeho vedení nadále řešit. „Chystáme kroky a možnosti, jak snížit finanční náročnost," řekl Ďuriš. Snížit chce například zbytné náklady nebo vyřešit problémy z minula, kdy se například DPP musí starat o některé objekty, u kterých mu bylo uloženo o ně pečovat, aniž by mu ale patřily.

Dopravní podnik je akciová společnost vlastněná Prahou a zaměstnává přes 10 tisíc lidí. Na jeho provoz vydává hlavní město každý rok přes deset miliard korun. DPP přepraví denně zhruba 3,3 milionu cestujících, ročně je to přibližně 1,2 miliardy lidí.

Čtěte také: Problematické tramvaje Porsche se v Praze vrátí do provozu