Dopravní podnik má na základě vypracovaného posudku pochybnosti, zda je smlouva na provozování reklamy v metru platná.

„Pokud by se u soudu prokázalo, že smlouva je neplatná, řídil by se patrně vztah mezi firmami takzvanou konkludentní smlouvu. A právě tuto, tedy pouze potenciálně existující a nikoli písemnou, smlouvu se dopravní podnik rozhodl vypovědět s tříměsíční výpovědní lhůtou, jak stanoví občanský zákoník," vysvětlil předseda představenstva Rencar Pavel Slabý.

„Jednalo se v dané chvíli o nezbytný krok učiněný v souladu s povinností jednat s péčí řádného hospodáře," uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Další schůzka mezi podnikem a reklamní firmou bude ve středu 6. dubna.

Smlouva má trvat do roku 2031

Dohoda mezi Rencar a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů korun, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně.

Nevýhodnost smlouvy Ďuriš kritizoval už v minulosti. Rencar loni získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.

Firma výpověď neakceptovala

O smlouvu s Rencar se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy DPP a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10 tisíc lidí. Město dává na provoz podniku ročně více než deset miliard korun.

Čtěte také: Pražský dopravní podnik prověří smlouvy na reklamu s Rencar