„Elektrobusy jsou budoucnost. Máme tu smog a strategii akcionáře, kterou je snižování emisí," řekl Gillar. Další elektrobusy budou jezdit na trase z Palmovky do Letňan. V Prosecké ulici by měla být trolej, kde se budou dobíjet při jízdě do kopce.

DPP počítá s životností elektrobusů osm až 12 let. Podmínky v Praze jsou podle Gillara pro elektrobusy problematické - teploty pod bodem mrazu snižují kapacitu baterií a elektrobusy se víc vybíjejí při jízdě do kopce.

DPP už má v provozu elektrobus

Za elektrickou energii platí DPP jako ostatní odběratelé část ceny jako příspěvek na obnovitelné zdroje. Dopravní podnik bude chtít výjimku. „Třeba v Německu je od příspěvku městská hromadná doprava osvobozená. Chceme proto ve spolupráci s dalšími městskými dopravními podniky oslovit poslance," dodal Gillar. Jde asi o 120 milionů korun ročně.

DPP má už v provozu elektrobus SOR/Cegelec EBN 11, zkušební provoz potrvá do srpna. Vůz nasazovaný na linkách 163 a 213 se nabíjí během přestávek na zastávce Želivského ze speciální troleje, po Praze najezdil téměř 100 tisíc kilometrů.

Čtěte také: DPP schválil znění dohody s mobilními operátory na signál v metru