Naposledy v polovině loňského roku ukončil řízení z roku 2013 za zhruba 400 milionů korun. V nové soutěži plánoval upravit parametry zakázky. Občanská sdružení totiž dlouhodobě tvrdí, že zakázka byla původně připravena tak, aby ji získala jedna konkrétní firma. Dopravní podnik to ale popírá.

V aktuální zakázce hledá dopravní podnik bezpečnostní agenturu, která bude hlídat všechny stanice a objekty, které náleží k metru. Starat se bude i o sídlo dopravního podniku, centrální dispečink, dílny v Malešicích a sklady. Vítěz musí navíc zajistit výjezdovou skupinu, která bude schopna zasáhnout v jakémkoli objektu, který podniku patří, vyplývá ze zadávací dokumentace.

Podmínky 'šité na míru'?

Výběrové řízení na ostrahu majetku zrušilo vedení podniku už v roce 2012. Podmínky následujícího výběrového řízení z roku 2013 zpochybnilo občanské sdružení Kverulant, podle něhož se mohl přihlásit jen držitel přesně specifikovaného certifikátu na vysílačky.

Také organizace Acta non verba už dřív upozornila, že podmínky soutěže jsou „šité na míru" jedné firmě. Prý šlo o společnost KonekTel. Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl se proti tomu ohradil. „Průběh zadávání byl plně transparentní a souladný se zákonem o veřejných zakázkách," řekl už dřív Štábl.

Dopravní podnik se roky vypořádává s podezřelými a nevýhodnými smlouvami z minulosti. Finančně jej tíží některé nevypověditelné smlouvy, třeba na nákup nízkopodlažních tramvají za miliardy korun.

Čtěte také: Pražský dopravní podnik letos nakoupí 32 tramvají a 56 autobusů