VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pražské radnice měly problém naplnit volební komise

/INFOGRAFIKA/ Roznos lístků, vybavení volebních místností i obsazení komisí je práce úřadů městských částí. Právě s obsazením komisí měly v některých pražských obvodech velký problém. Jen v osmé městské části musela radnice sehnat 679 členů do volebních komisí. Čím je obvod větší, tím víc je jich potřeba. Část míst sice obsadí zástupci delegovaní politickými stranami, s tím však mají úřady obvykle ještě víc starostí, než kdyby všechny členy sháněly samy.

18.10.2017
SDÍLEJ:

Volby. Ilustrační foto.Foto: Deník/Milena Cibulková

„Třetinu členů komisí delegují volební strany, nakonec polovina z nich účast stornuje. Proto jsou do práce ve volebních komisích zapojeni i všichni zaměstnanci úřadu,“ uvedl mluvčí šesté městské části Ondřej Šrámek.

Podobnou zkušenost mají i v Praze 12. Podle mluvčího radnice Petra Mareše nebývají pověření zástupci politických stran svými partajemi často vůbec informováni o tom, že mají povinnost v komisi pracovat, a účast pak odmítají. „Blokují místa a celý proces se zdržuje,“ podotkl Mareš. Radnice proto sháněla zájemce ještě minulý týden. 

Pomáhají příbuzní i studenti

Praze 13 pomohli s obsazením míst studenti z Gymnázia Jaroslava Heyrovského. Nicméně podle mluvčí úřadu třináctky Evy Libigerové jsou se sháněním lidí problémy při každých volbách, zvlášť do komisí zasedajících v těch čtvrtích, kde je horší dopravní spojení.

Praha 15 si pomáhá příbuznými a známými zaměstnanců úřadu. Dobrovolníků z řad obyvatel se moc nehlásí. Na devítce zase řeší, že většina zájemců je v seniorském věku. „Není obtížné sehnat potřebný počet lidí. Drobná nevýhoda ale spočívá v tom, že se čím dál častěji hlásí starší ročníky. Mírně proto preferujeme, když se hlásí někdo mladší,“ prozradil mluvčí úřadu Jiří Houdek.

Členové komisí se kromě účasti u samotných voleb musí nejdřív dostavit na zasedání komise, školení zapisovatelů a mají na starosti i přípravu volební místnosti. Za to všechno mají nárok na odměnu 1300 korun, předsedové o tři stovky víc. Tato částka se však ještě daní. Právě nízkou odměnou si zástupci radnic vysvětlují, proč tak těžko shání dobrovolníky.

Počítače a tiskárny se skoro všude pronajímají

Kromě toho musí úřady zajistit i vybavení volebních místností. Prázdné třídy nebo jiné prostory, které poslouží jako volební místnost, musí náležitě vybavit. Kromě stolů, židlí, plent a uren musí být v každé z nich pověšený státní znak a nástěnka se vzory volebních lístků.

„Pro zápis volebních výsledků může komise využít počítač a tiskárnu. Program pro volební komise umožňuje vytištění zápisu a export výsledků na USB disk,“ popsala mluvčí třináctky Libigerová. Radnice proto zajišťují pro každou místnost i počítač a tiskárnu.

Většina oslovených úřadů si vybavení jednorázově pronajímá. Za to pak platí částky v řádu statisíců. Jen některé radnice využívají vlastní počítače z úřadu nebo ze škol, v nichž se místnosti nacházejí. Jednou z nich je například Praha 7. „Toto řešení je jednak úsporné, a také logisticky výhodné, jelikož se výpočetní technika nemusí nikam složitě stěhovat,“ vyzdvihl mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš. Podobně postupuje i šestá a třináctá městská část.

Velká část výdajů se městským částem vrátí v podobě dotace od státu. Směrnice ministerstva financí přesně určuje, co a v jaké výši je možné proplatit. Co se do norem nevejde, musí úřady hradit ze svého.

„Jako příklad lze použít pořízení zástěn pro úpravu hlasovacích lístků. Městská část může z dotace hradit její pořízení do výše 1000 korun, ale ty nejlevnější stojí nejméně 2500 korun. Tento rozdíl hradí městská část ze svého rozpočtu,“ vysvětlil mluvčí Prahy 6 Šrámek.

Infografika

Autor: Eva Brendlová

18.10.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Zdravotnictví - Zdravotnictví Praktická sestra 21 000 Kč

Zdravotničtí asistenti (praktické sestry) zdravotní sestra v nestátním zdravotnickém zařízení - v ambulanci. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Prvotní kontakt emailem - doktorka@gynekologie-proksova.cz. Místo výkonu práce: Olšanská 7, Praha 3.. Pracoviště: Mudr. alena prokšová, privátní praxe gynekologická, Olšanská, 130 00 Praha 3. Informace: Alena Prokšová, +420 222 581 007.

Státní a veřejná správa - Státní a veřejná správa Úředník veřejné správy 20 450 Kč

Specialisté v oblasti hospodaření s majetkem státu a organizací referent/referentka oddělení Kontroly II. odboru Kontroly. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20450 kč, mzda max. 30750 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: požadavky na uchazeče: , , vysokoškolské vzdělání v magisterském nebo bakalářském studijním programu, obor právo nebo ekonomie výhodou, vhodné i pro absolventy, praxe v oboru výhodou , samostatnost, spolehlivost, komunikační schopnost, pečlivost, znalost práce s PC (MS Office, ASPI), znalost SAP výhodou, státní občanství České republiky, občanství jiného členského státu Evropské unie nebo občanství státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru, trestní bezúhonnost, splnění podmínek ustanovení § 17 odst. 2 a odst. 3 zákona č. 201/2002 Sb., , , charakteristika pracovního místa:, , vyřizování stížností, petic a dalších podání, komplexní výkon kontrolní činnosti v ekonomické, hospodářsko-správní a v jiné oblasti vnitřní činnosti Úřadu, vypracovávání programů a metodik ke kontrolním akcím, vedení kontrolních sku. Pracoviště: Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových - 001, Rašínovo nábřeží, č.p. 390, 128 00 Praha 28. Informace: Martina Agyagosová, +420 225 776 686.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 13 500 Kč

Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 13500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště:, - Zděbradská 92, Jažlovice, , - Prvotní kontakt:, - tel.: 774 151 015. Pracoviště: Tir transport s.r.o. - jažlovice, Zděbradská, č.p. 92, 251 01 Říčany u Prahy. Informace: Igor Boyko, +420 777 201 555.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 20 450 Kč

Pracovníci evidence dat a archivů referent metodik/referentka metodička oddělení Spisové a archivní služby odboru Informatiky a spisová služby. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20450 kč, mzda max. 30750 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: požadavky: , , VŠ vzdělání v magisterském studijním programu, praxe v oblasti spisové a archivní služby, při přípravě projektů podporujících spisovou službu, praxe v oblasti práce s informačním systém spisové služby, příp. obdobným IS, znalost zákona č. 499/2004 Sb., a související právní legislativy pro výkon spisové a archivní služby vč. orientace v souvisejících předpisech EU k elektronické komunikaci a ochraně osobních údajů, samostatnost, spolehlivost, komunikační schopnost, pečlivost, státní občanství ČR, občanství jiného členského státu EU nebo občanství státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru, trestní bezúhonnost, splnění podmínek ustanovení § 17 odst. 2 a odst. 3 zákona č. 201/2002 Sb., , charakt. místa: , , uplatňování znalosti problematiky správy spisové dokumentace úřadu formou metodického řízení a podpory uživatelů jak v procesu informačního systému spisové služby, tak v nastavených procesech úřadu, udržování znalosti všech zákonných podmínek ve vazbě na spisovou a archivní službu, , návrhy aplikování zákonných změn do procesu informačního systému formou spolupráce na přípravě projektu, příp. návrhu úpravy nevyžadující si projektové řízení, testování nových aktualizací informačního systému spisové služby vč. vazby souvisejících IS, návrhy a zpracování uživatelských metodik. Pracoviště: Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových - 001, Rašínovo nábřeží, č.p. 390, 128 00 Praha 28. Informace: Martina Agyagosová, +420 225 776 686.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Náměstí Jana Palacha.

KRÁTCE: Palachovo náměstí v novém

Nemocnice Na Františku.
13

Ředitel Nemocnice Na Františku končí, na svou funkci rezignoval

Primátorka Krnáčová: Investice do školství jsou nejvyšší od roku 2011

Celý letošní školní rok se Pražský deník ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy ptal studentů, co je nejvíce trápí, co je zajímá a co by mohlo být na jejich škole či v Praze lepší. V létě budeme naopak přinášet reakce magistrátu na problémy tížící studenty. Dnes se zaměříme na oblast investic do pražského školství.

Pražští veterináři letos našli závady u pětiny prodejců na farmářských trzích

S rychlým nástupem jara se inspektoři Státní veterinární správy působící v Praze zaměřili také na kontrolu prodeje potravin na farmářských trzích. Konkrétně šlo o živočišné komodity jako jsou maso, ryby, masné a rybí výrobky, vejce, mléko a mléčné produkty či med. 

Přes Prahu se opět přehnala bouřka s krupobitím. Problémy mělo i letiště

/VIDEO/ Páteční výstraha před silnými bouřkami meteorologů tentokrát byla přesná. Kolem poledne se silný déšť doprovázený větrem a kroupami prohnal Prahou. Ve srovnání se středečním řáděním počasí teď nezpůsobilo takové škody. Největší problémy podle všeho zaznamenali obyvatelé Prahy 6. Na chvíli se omezil dokonce provoz na Letišti Václava Havla.

Potyčka v Zemanově štábu byla přestupkem, vyhodnotila policie

Potyčku, která se v lednu tohoto roku odehrála v pražském Top Hotelu po prezidentských volbách, vyhodnotila policie jako přestupek proti občanskému soužití. Věc bude řešit správní úřad v Praze 4. Výjimkou je počínání podnikatele Karla Slezáka, který v únoru zemřel a policie jeho případ odložila. V pondělí o tom informovala média policejní mluvčí Andrea Zoulová.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT