Podle magistrátu totiž se stavebním rozvojem a kultivací náplavek a jejich technického zázemí souvisí také nové nastavení jejich programového využití.

Tento krok vlastně navazuje na snahu koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil (TOP 09, STAN, KDU-ČSL) vymýtit z centra metropole komerční aktivity spojené s lákáním turistů především z východu. Vedení hlavního města už proto přijalo nový soubor podmínek výběrových řízení na pronájem nebytových prostor tak, aby se v obchodech se suvenýry neobjevovaly například matrjošky.

„Strategie pro budoucí využití náplavek bude připravena především s ohledem na život Pražanů. Je mým cílem, aby v centru Prahy vznikla volnočasová zóna, kterou budou opakovaně navštěvovat občané všech věkových kategorií a rodiny s dětmi,“ uvedl v tiskové zprávě pražský radní pro oblast majetku Jan Chabr (TOP 09).

Magistrát dodává, že „rámec by měla tvořit především pravidla pro realizaci autentického a atraktivního obsahu nejvyšší kvality, obsahu dostupného pro obyvatele i návštěvníky Prahy, současně však ohleduplného vůči místním rezidentům a ekologicky udržitelného“. Nově vytvořený dokument má obsahovat také „aktualizaci cenové politiky“ vůči nájemcům náplavek. Dá se tedy předpokládat, že provozovatelé budou muset v budoucnu připlatit.