Nová odletová čekárna, která je s čerstvě otevřeným letadlovým stáním spojena, má maximální kapacitu 430 cestujících. Ze dvou jejích východů se je možné dostat přímo do letadla, třetí pak směřuje k letištnímu autobusu.

Podle Václava Řehoře, předsedy představenstva Letiště Praha, je rozšíření kapacit reakcí na rostoucí počet linek i cestujících. „Tou poslední oznámenou je přímá denní linka společnosti United Airlines do Newarku, která bude uvedena do provozu v červnu příštího roku,“ upřesnil Řehoř.

Není to jediný rozvojový plán pražského aerodromu. Již nyní probíhají přípravné práce na rekonstrukci třídírny zavazadel a otevření nových odbavovacích přepážek na obou letištních terminálech, ke kterému dojde v příštím roce.

Vzor pro další modernizaci

Designové řešení interiéru nové odletové čekárny z dílny pražské pobočky architektonického studia Chapman Taylor je zřejmě nejviditelnější změnou pro cestující. Prostor byl doplněn o boardingové pulty pro pracovníky handlingových společností. Interiér kombinuje lamelové podhledy s výraznými liniovými svítidly a ozvláštňuje ho zelená stěna.

Projekt vznikl na místě dvou starších letadlových stání a čekáren pro odbavení letadel na střední tratě a představuje investici ve výši přibližně 158 milionů korun. Principy řešení nové odbavovací čekárny pro cestující by se do budoucna měly stát vzorem pro další případné kroky modernizace Terminálu 1.