Cílem nově pojatého podniku je stát se jedním z nejlepších vesmírných center v Evropě. "Není to nereálné. Je zde největší promítací plátno v Česku a patří i mezi největší na světě. Štefánikova hvězdárna má také nejširší otevírací dobu," řekla Šimoňaková. Planetum chce důvěryhodně zprostředkovávat znalosti o vesmíru dostupnou, zábavnou a srozumitelnou formou.
Logo podniku má minimalistickou podobu, písmeno e má kolem sebe prstenec a v některých případech bude používáno jako samostatné logo. "Vzdálenost mezi jednotlivými písmeny je velká, neboť chceme ukázat krásu vesmíru v prostorovosti," doplnila Šimoňaková.
V příštích dnech by měly začít fungovat nové webové stránky www.planetum.cz, doteď měly planetárium a observatoře oddělené weby. Planetum chce také řešit exteriér a zlepšit navigaci do budov, vznikne též společný profil na sociálních sítích.
Ředitel Rozehnal, který hvězdárny a planetárium vede od ledna, připomněl, že 9. listopadu podnik uvede premiéru vlastního produkčního počinu Má vlast. Návštěvníci se také mohou těšit 18. ledna příštího roku na promítání titulu Horizon. Pro děti bude v hvězdárně připravena pohádka O kouzelné pastelce.
Planetum bude též pořádat výstavy. Ve Štefánikově hvězdárně si připomene 100. výročí úmrtí Milana Rastislava Štefánika. V planetáriu pak v červenci při výročí přistání Apolla na měsíci připraví repliku solárního modulu ve skutečné velikosti.
Podle Rozehnala planetárium za letošek již překonalo návštěvnost z let 2015 a 2016, loňskou by pak mělo podle jeho odhadů překročit zhruba o 20 procent. Nárůst návštěvnosti přičetl mimo jiné nové koncepci či tomu, že od konce května planetárium uvádí plně celooblohovou animovanou projekci.