První sypače vyrazily do pražských ulic již ve středu krátce po 20.00. V tzv. prvním pořadí čistí TSK ty nejdůležitější komunikace. Na nich stroje pracovaly až do čtvrtečních 11.00. Již kolem 03.30 vyjely sypače také v rámci druhého a třetího pořadí, tedy na zbylé silnice, které TSK uklízí.

Vozy jsou i nadále v pohotovosti 

Firma odklízí sníh i z chodníků, které má ve správě. Do terénu vyrazilo proto ve čtvrtek v 05.00 hodin několik stovek pracovníků, kteří uklízeli chodníky jak ručně, tak za pomoci strojů.

Podle Liškové spotřebovali silničáři od listopadu 2016 k čtvrtku na 4000 tun posypové soli a 1200 tun solanky. Vozy i pracovníci určení na úklid sněhu jsou podle ní nadále v pohotovosti.

Praha investuje do údržby asi 600 milionů 

Na sníh je připraven také dopravní podnik (DPP), který má tramvaj s pluhem. Uvnitř tramvaje má dopravce připravenu také sůl a glycerin. DPP rovněž zapíná v zimě vytápění výhybek, část z nich může zapínat na dálku.

Praha do údržby prostřednictvím TSK letos investuje asi 600 milionů korun, což je zhruba stejně jako loni. Zimní údržba každoročně trvá od 1. listopadu do 31. března.

Silnice a chodníky uklízí i PSAS 

TSK má ve své správě 2293 z celkem 3963 kilometrů komunikací na území hlavního města. Silnice i chodníky uklízí také PSAS, která na ruční úklid najímá téměř 900 lidí.

Potíže způsobil sníh třeba i v Libereckém, Ústeckém a Pardubickém kraji, kde jsou dnes některé silnice uzavřeny. Sněžení navíc doprovázel silný vítr, který hlavně v horách vytvořil na cestách sněhové jazyky a závěje.

Čtěte také: Počasí udeřilo: silnice postihl bílý kolaps