Podle českých úřadů ale musí řidiči Uberu dodržovat stejné předpisy jako taxikáři. Při 11 kontrolách Uberu prostřednictvím figurantů zjistil magistrát 11 porušení předpisů.

Chyby se týkaly podle serveru například označení aut či taxametrů a někteří řidiči neměli živnostenský list. Chybujícím hrozí pokuty 10 tisíc až 100 tisíc korun, prohřešky se budou řešit ve správním řízení.

Řidiči a zákazníci Uberu se spolu spojují a domlouvají na odvozu prostřednictvím mobilní aplikace firmy. Řidiči ale nejsou zaměstnanci Uberu. Platba za cestu se vypočítává také pomocí aplikace a hradí se platební kartou.

Asi čtvrt milionu cestujících

Za první rok provozu od srpna 2014 do srpna 2015 přepravila firma v Praze asi čtvrt milionu cestujících. Uber figuruje podle svého vyjádření jako prostředník zajišťující zájemcům takzvanou smluvní přepravu, nikoli taxislužbu.

To ale ve svém rozhodnutí zpochybnil jak magistrát, tak ministerstvo dopravy, podle kterého pro vozy Uberu platí podobně jako pro jiná vozidla taxi povinnost jezdit s viditelným označením taxi a úředně schváleným taxametrem.

Službu UberPop společnost prezentuje jako spolujízdu. Kromě Uberu existují v Praze další alternativní taxislužby, například Liftago nebo Hopin.

Čtěte také: Protest pražských taxikářů: téměř osm hodin blokovali magistrálu