Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) předložil tři možnosti, které se liší podle konečné stanice linky na její severní straně. Všechny varianty začínají Na Knížecí a opouštějí Strahovský tunel u Vozovny Střešovice. Jednotlivé varianty končí na Hradčanské, na Dejvické a na Výhledech.

Ropid s analýzou nespěchá

Dolínkův návrh počítá se začátkem zkušebního provozu ještě letos, nejspíš už během listopadu. Dlouhodobější dohady se týkají právě místa, kde by se měly autobusy po projetí Strahovským tunelem na „šestce“ otáčet. Podle starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře už nemá Vítězené náměstí, které by jinak bylo k tomu účelu ideální, pro další vytížený spoj kapacitu. A organizátor pražské dopravy Ropid měl zase výhrady proti konečné na Hradčanské.

Linku by tam prý využívalo méně cestujících než v centru Dejvic. Expertní organizace pracuje na studii, která má posoudit efektivitu jednotlivých variant. Původně měla být hotová už na jaře, Ropid ale s analýzou nespěchá. „Jedná se o směs propočtů bez hlubšího propojení, prozatím nemáme co publikovat,“ řekl Pražskému deníku mluvčí městského podniku Filip Drápal.

Ropid rychlé spuštění spoje zpochybnil

Organizátor MHD v metropoli a okolí zmiňuje mezi výhradami k tunelbusům i nedostatek řidičů. Námitky k plánu měl donedávna i „dopravní“ radní a čerstvě zvolený poslanec Dolínek, který argumentoval například rizikem uvíznutí autobusu v tubusu. Nedávno ale politik slíbil zahájení testovacího provozu tunelové linky do konce roku. „S Prahou 5 jsem se dohodl, že ještě letos spustíme autobusovou linku z Anděla na Břevnov a nejlépe dále na Petřiny,“ prohlásil pro Pražský deník Dolínek v říjnu. Ropid následně tak rychlé spuštění spoje zpochybnil. Také radní a náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Strana zelených) je proti průtahům při zavádění linky. „Považuji za správné, aby tunely městského okruhu sloužily pro expresní linky MHD,“ podotkla Kolínská. V současnosti je přímým spojením mezi Prahou 5 a Prahou 6 tramvajová linka číslo 20. Cesta s ní trvá za plynulého provozu zhruba 20 minut. Tunelbus by stejnou trasu urazil za méně než polovinu času. Mezi návrhy je i jeho budoucí nasazení mezi Dejvicemi a Prosekem.