Důvodem k tomuto kroku je podle vedení Prahy fakt, že současná vizuální identita PID pochází z roku 2008 a s rozšířením do Středočeského kraje v posledních letech je nutná její změna. Podle důvodové zprávy schváleného tisku moderní integrovaný dopravní systém propojuje všechny druhy dopravy v jeden celek a musí nabízet cestujícím moderní službu v jednotné kvalitě: „Součástí musí být i jednotná komunikace s veřejností a podpora značky veřejné dopravy.“

Karta Lítačka. Ilustrační foto.
Lítačka hlásí novinku. Cizinci kvůli jízdnému nebudou muset do trafiky

„Chci, aby pražská hromadná doprava byla komfortní, moderní, měla silný brand a byla nejen co do kvality služeb, ale také vizuálně na úrovni 21. století. Proto vypisujeme designérskou soutěž, která zajistí nový vizuální manuál identity systému PID a nová loga Regionálního organizátora pražské integrované dopravy i Integrované dopravy Středočeského kraje, která budou společně vysílat jasný signál postupné integrace,“ popsal v tiskové zprávě Adam Scheinherr (Praha sobě), primátorův náměstek pro oblast dopravy.

Červená jako základní barva

Dvoukolová designová soutěž by měla stát skoro tři miliony, o které městská rada navýšila rozpočet magistrátní firmy Ropid, investora zakázky. Soutěž má také posoudit, zda současné - 11 let staré - logo PID zůstane v aktuální podobě, pouze se upraví, nebo se za něj najde náhrada. „Základním parametrem nové identity bude červená barva, která je vnímaná jako základní barva dopravního systému a navazuje na provedení označníku hromadné dopravy v Praze i v části Středočeského kraje,“ uvádí tisková zpráva.

Lítačka. Ilustrační foto.
Praha jedná o změně PID na MIND, změní se zřejmě i lítačka

Podle Scheinherrova záměru by měla mít vozidla (autobusy, tramvaje i vlaky) jednotný vzhled včetně interiérů. Pravděpodobně se v budoucnu změní rovněž informační systém pražské MHD včetně označníků PID. Radní zatím nedokážou odhadnout, kolik bude stát instalace nové indentity, případně i loga na železniční stanice a zastávky, stanice metra či tramvajové i autobusové zastávky. Pravděpodobně bude nutné časem „přebarvit“ také jednotlivé dopravní prostředky.

Otázkou je, zda se tato „designová revoluce“ dotkne také Lítačky. Nová zelená karta MHD nahradila za primátorky Adriany Krnáčové (ANO) červenou Opencard. Dříve se spekulovalo o tom, že by koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil (TOP 09, STAN, KDU-ČSL) mohla přijít se svou verzí. Ve schváleném dokumentu se píše vyslověně pouze o změně mobilní aplikace. Lítačka by tedy měla zůstat jen s drobnou úpravou loga PID.

Pražská primátorka Adriana Krnáčová s Lítačkou, novou kartou pro Městskou hromadnou dopravu v Praze.
Řidič rovnou řekl, ať to tam nedávám. Nová Lítačka má problémy, nejde načíst