Podle radníhopro oblast dopravy Jiřího Veselého (TOP 09) se situace v centru města zhoršuje. Stále více lidí parkuje, kde nemá. Vozidla řidiči odstavují na přechodech pro chodce, zákazu parkování nebo nemají platné parkovací karty. Dodávky zásobující obchody a restaurace často stojí na chodnících a ničí dlažbu. „Je zřejmé, že bez příslušných kroků restrikce se zřejmě pořádek nepodaří zjednat,“ poznamenal Veselý.

Radnice se proto sešla s vedením městské i státní policie z Prahy 1. Dohodla se s nimi na přísnějším postupu proti hříšníkům. „Na území městské části se budou mnohem intenzivněji odtahovat vozidla všude tam, kde tvoří překážku silničního provozu, ale i tam, kde jsou zneužívána parkovací místa vyhrazená rezidentům, nebo se parkuje na přechodech či na místech vyhrazených invalidům,“ zdůraznil Veselý.

Strážníci podle něj budou také více nasazovat botičky. „Budeme od nich vyžadovat, aby byli při posuzování přestupků přísnější a nekompromisněj­ší,“ dodal.

Kdo vydrží déle?

Očekává, že přísnější opatření bude trvat několik měsíců. „Je to o tom, kdo to déle vydrží. A my to vydržíme,“ podotkl. Souhlasí s ním i ředitel strážníků z Prahy 1 Miroslav Stejskal. „Je to dlouhodobá věc, než lidi přijdou na to, že je to přísnější,“ řekl. Strážníci mají podle něj po konci letní sezony možnost více se parkování věnovat.

Stejskal potvrdil, že strážníci již od počátku října svůj přístup proti špatně parkujícím řidičům zpřísnili. Na pokutách přímo na místě podle něj vybrali asi 1,3 milionu korun, což je přibližně o 300.000 korun více než obvykle. Za říjen podle něj řešili více než 9000 podobných přestupků.

Strážníci často bojují s výmluvou na osobu blízkou. Podle Stejskala se jich stovky měsíčně pokusí tímto způsobem vymluvit. Strážníci se proto snaží jako důkaz využívat například záběry z kamer. „Lidi jsou pořád drzejší, a to i v písemných vyjádřeních. Souvisí to s celkovým chováním na silnicích,“ poznamenal Stejskal. Dodal, že na vině je i zmírňování bodového systému.