„Celkové snížení automobilové dopravy v Praze lze dobře vidět i na počtu aut, které projely tunelovým komplexem Blanka. Po extrémním propadu po jarních vládních restrikcí se během léta vrátila intenzita dopravy na obvyklou úroveň, na podzim už ale opět pozorujeme podstatné snížení," uvedla Lišková.

Blanku tvoří tři tunely, Bubenečský, Dejvický a Brusnický. Ve všech případech klesl počet projíždějících aut denně zhruba o 10 tisíc. Například nejvytíženějším Dejvickým tunelem loni projelo v průměru více než 95 tisíc aut denně. Letos jich silničáři naměřili přibližně 85 tisíc za den. V případě Brusnického je to pak pokles z loňských asi 90 tisíc na letošních zhruba 80 tisíc za den.

Méně aut, více cyklistů

Poklesla rovněž vytíženost záchytných parkovišť P+R. O víkendu 17. a 18. října 2020 klesl počet aut na parkovištích proti předchozímu víkendu o sedm procent. V souvislosti s úbytkem aut se zlepšila na některých místech průjezdnost. Týká se to kupříkladu cesty z Barrandova na Smíchov nebo z Bubnů na I. P. Pavlova.

Oproti automobilové dopravě naopak vzrostl počet pěších a cyklistů. „Vzhledem k tomu, že se cyklistika stala po dalších vládních restrikcích jednou z mála povolených aktivit, zvýšil se zájem o tento druh dopravy. Sčítače na celkem 25 stanovištích naměřili během 43. týdnu roku 2020 o 108 procent více cyklistů než v předchozím roce," uvedla Lišková.

Nižší vytíženost zaznamenala veřejná doprava, kdy v metru od letošního září ubylo několik milionů cestujících. Zatímco v září jich bylo přes 18,9 milionu, v říjnu to bylo necelých 13,5 milionu. V období od 1. do 18. listopadu jelo metrem asi 5,5 milionu lidí, proti stejnému období v říjnu to bylo o 3,6 milionu a proti září o 6,8 milionu lidí méně. Ve srovnání se stejným obdobím loni v listopadu to je letos úbytek zhruba 12 milionů cestujících.