Náklady na novou komunikaci a na vybudování objízdné trasy činily podle stavbyvedoucího Petra Tesaře asi 230 milionů korun. Další peníze bude stát tunel pod Patočkovou ulicí. Celkem bylo z těchto míst podle Tesaře vytěženo asi 200.000 metrů krychlových zeminy, část se vrátila zpátky. Upraveny byly podle pražského magistrátu i okolní komunikace v ulicích Na Petynce a Na Hubálce, přechody pro chodce a semafory.

„Je to hezký vánoční dárek pro obyvatele na objízdných trasách,“ řekl při otevření pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Dodal, že výstavba okruhu patří i v době ekonomické krize k prioritám města. Se zprovozněním tohoto úseku se původně počítalo o více než rok později.

Část Patočkovy ulice byla kvůli výstavbě necelé dva roky uzavřená. Řidiči, kteří vyjížděli ze Strahovského tunelu, museli jezdit po Myslbekově ulici. Na objížďku si stěžovali místní obyvatelé, podle nich byly v místě překračovány limity oxidu dusičitého (NO2). Ulevit by se mělo především lidem, kteří bydlí v ulicích Myslbekova, Bělohorská a Pod Královkou, odkud bude provoz převeden právě na Patočkovu. Řidičům se cesta zkrátí o několik minut, na objížďce totiž museli projet čtyřmi světelnými křižovatkami.

Změní se trasy autobusů MHD

Kvůli dokončené výstavbě bude také změněna trasa některých autobusů MHD.

Příští rok v srpnu se zhruba na jeden měsíc doprava vrátí na objízdné trasy tak, aby mohla být dokončena křižovatka ulic Patočkova a Myslbekova a obnoven tramvajový provoz. Po zprovoznění tunelového komplexu Blanka by měla ulice sloužit pouze místní dopravě, tranzitní doprava pojede tunelem.

Celá severozápadní část vnitřního městského okruhu, jehož součástí je tunelový komplex Blanka, má být zkušebně zprovozněna v dubnu 2014. Dokončení prací a také doplacení stavby ale město plánuje do konce roku 2016.

Stavba téměř 6,4 kilometru dlouhého úseku začala v roce 2007. Budování od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl, zhruba o osm miliard se také navýšila jeho cena. Vedení města na podzim stanovilo finanční strop pro stavbu na 36,98 miliardy ko­run.